Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze we wrześniu

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
7 września 2025

We wrześniu realizujemy

Tematyka tygodnia:

1.      Czas na nowe przygody!

2.      Nasze otoczenie

3.      Mamy swoje pasje

4.      Kolorowa jesień

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • wzbogacanie wiedzy na temat emocji, rozwijanie umiejętności nazywania, wyrażania i rozpoznawania emocji, rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i wypowiadania się na podany temat, doskonalenie sprawności fizycznej, rozwijanie współpracy;
  • poznanie znaczenia nazwy grupy, doskonalenie syntezy i analizy słuchowej, rozwijanie mowy i umiejętności budowania wypowiedzi, poznawanie sposobów na wspólne spędzanie czasu, rozwijanie grafomotoryki i percepcji wzrokowej, doskonalenie umiejętności współpracy, integrowanie grupy;
  • zapoznanie z zasadami obowiązującymi w przedszkolu, wspólne tworzenie kodeksu grupy, rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji, rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i wypowiadania się na podany temat, doskonalenie sprawności fizycznej, wdrażanie do przestrzegania zasad obowiązujących w grupie, kształtowanie poczucia rytmu i wyobraźni muzycznej;
  • wzbogacanie wiedzy na temat pracowników przedszkola, poznawanie wybranych atrybutów osób pracujących w przedszkolu, doskonalenie analizy sylabowej, rozwijanie słownika czynnego, wdrażanie do zgodnego działania podczas zabaw swobodnych i zajęć;
  • poznawanie znaczenia słowa „skarb”, doskonalenie umiejętności klasyfikowania, doskonalenie orientacji na kartce, zrozumienie, że wartość przedmiotu zależy od tego, ile innych rzeczy (dóbr) można uzyskać w zamian za dany przedmiot, rozwijanie twórczego myślenia, wdrażanie do aktywnego udziału w zajęciach;
  • zapoznanie z literą o, O, utrwalenie znajomości nazw różnych owoców i wiedzy na temat ich wartości odżywczych, rozwijanie świadomości fonologicznej i słuchu fonematycznego, wprowadzenie do czytania i pisania, kształtowanie sprawności manualnej, wdrażanie do zgodnej zabawy;
  • zapoznanie z wyglądem wybranych znaków drogowych i sygnalizatora świetlnego, poznanie podstawowych zasad obowiązujących pieszych w ruchu drogowym, rozwijanie umiejętności przeliczania i odczytywania symboli, wdrażanie do bezpiecznego zachowania się podczas spaceru, uświadomienie, czym są pieniądze i skąd się biorą, przybliżenie pojęć: zarabianie, wynagrodzenie, zawód.