Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze w grudniu

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
30 listopada 2024

W grudniu realizujemy:

Tematyka tygodnia:

1. Czyńmy dobro.

2. Odczytaj wiadomość.

3. Święta za pasem.

4. Zimowe zabawy.

- kształtowanie postaw prozdrowotnych i związanych z bezpieczeństwem przez dobór odpowiedniego ubioru do panujących warunków atmosferycznych oraz określenie bezpiecznych sposobów  zabawy na śniegu i lodzie;

- tworzenie warunków do poszerzenia doświadczeń językowych poprzez rozmowy, słuchanie bajek, opowiadań, oglądanie filmów edukacyjnych oraz doświadczeń dzieci;

- odczytywanie sygnałów niewerbalnych – ton głosu, gesty wyraz twarzy jako podstawa do rozpoznawania emocji;

- rozwijanie kompetencji matematycznych, utrwalenie znajomości liczb w możliwie szerokim zakresie;

- kształtowanie postaw patriotycznych przez ukazywanie polskich tradycji związanych ze Świętami Bożego Narodzenia: kolacja wigilijna, potrawy, sposób nakrywania stołu;

- stwarzanie okazji do rozwijania aktywności twórczej dzieci – aranżowanie przestrzeni z wykorzystaniem prac wykonanych w zespołach lub indywidualnie;

- rozwijanie myślenia operacyjnego – uświadamianie następstwa dni tygodnia i miesięcy, posługiwanie się pojęciami wczoraj, dzisiaj, jutro, nazywanie dni tygodnia i miesięcy, poznanie sposobów mierzenia czasu, zabawy zegarem- odczytywanie pełnych godzin, ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu na konkretach i zbiorach zastępczych;

- wprowadzenie cyfry 7,8,9 kodowanie i dekodowanie informacji za pomocą symboli,
cyfr 1-9 i znaków +, -, = ;

- rozwijanie umiejętności muzycznych i wokalnych poprzez naukę nowych piosenek, zwrócenie uwagi na ładny i melodyjny śpiew, rozwijanie wrażliwości słuchowej dzieci i umiejętności różnicowania metrum 3 i 4 miarowego, doskonalenie umiejętności rozpoznawania różnych melodii, utrwalenie kroków tańców, stwarzanie możliwości podejmowania aktywności muzycznej – gra na instrumentach, improwizowanie ruchem, dźwiękiem, integrowanie muzyki z plastyką.