Grupa II,,Zajączki"(4,5-latki)

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

 

10.04.2020r.

Witam kochane dzieci i rodziców.

 

Temat dnia: Wielkanocne zwyczaje.

 

 Zabawy dowolne z wykorzystaniem klocków – budowanie największego zamku – doskonalenie precyzji ruchów.

Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych oraz rozwijanie samodzielności dzieci.

Oglądanie czasopism dziecięcych lub książeczek z ilustracjami. Dziecko wskazuje przedmioty i wyodrębnia pierwszą głoskę. Ćwiczenie doskonali umiejętności dziecka i przygotowuje do podjęcia nauki w szkole.

Zabawa ruchowa – „Toczenie piłki po pokoju” z elementem toczenia.

Zabawa ruchowa – „Wyścigi z użyciem jajek drewnianych do mety”  z elementem turlania.

Wielkanoc inaczej – rozmowa na temat obchodzenia świąt w różnych miejscach świata:

- USA – wyścigi jajek;

- Francja – robienie gigantycznego omleta;

- Indie – tworzenie latarni, kwiatków dla przyjaciół;

- Bermudy – robienie latawców.

„ Pomponowe jajko” – zabawa plastyczna, ozdabianie konturu jajka stemplami przygotowanymi z pomponów maczanych w farbie i trzymanych za pomocą klamerki do bielizny.

 

Drodzy Rodzice!

Za nami pełen wrażeń tydzień świąteczny , dzieci czekają już na Wielkanoc. Nie bójcie się włączyć ich w świąteczne przygotowania, są do tego gotowe. Zaangażujcie je w przystrajanie wielkanocnego stołu, na pewno poczują się wyróżnione.

 

ZDROWYCH, POGODNYCH ŚWIĄT WIELKANOCNYCH PEŁNYCH WIARY, NADZEI I MIŁOŚCI. RADOSNEGO, WIOSENNEGO NASTROJU W GRONIE DOMOWNIKÓW ORAZ WESOŁEGO ALLELUJA.

 

 galazka

 

 

09.04.2020 r.

Witam kochane dzieci i rodziców.

Temat dnia : Świąteczny stół .

Cięcie starych gazet na paski za pomocą nożyczek – wyrabianie sprawności manualnej rąk, precyzji ruchów, przygotowanie dziecka do podjęcia nauki w szkole.

 

Zabawy dowolne dziecka z wykorzystaniem dostępnych w domu klocków, układanek, puzzli, gier, maskotek itp.

 

Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych – bardzo proszę rodziców o przypominanie dzieciom o częstym myciu rąk w ciągu dnia: po skończonej zabawie, przed posiłkami, po powrocie z balkonu lub z przydomowego podwórka.

 

Wielkanocne kwiaty – rozpoznawanie i podawanie nazw wiosennych kwiatów. Rodzic zadaje dziecku pytania: Co oprócz potraw może znaleźć na świątecznym stole? Jakie kwiaty kojarzą się dziecku z Wielkanocą? Rodzic pokazuje dziecku zdjęcie, ilustracje hiacyntów, gwiazdy betlejemskiej, tulipanów, chryzantem, maków, narcyzów, forsycji. Dziecko wybiera spośród nich kwiaty kojarzące z Wielkanocą i mówi , z czym mu się kojarzą pozostałe kwiaty.

 

Zabawa ruchowa – Przejście po pokoju na paluszkach i piętach.

 

Propozycja zabaw ruchowych podana 6 kwietnia  - poniedziałek ( link) propozycja dla chętnych dzieci i rodziców.

 

Pamiątka z wielkanocnego śniadania – wykonanie laurek dla członków rodziny ( do wyboru kredki, farby, wycinanie elementów z kolorowego papieru, kolorowych gazet itp.

Miłej zabawy

karta 

 

 

 

 

 

 

08.04.2020 r.

Witam kochane dzieci i rodziców.

 

Temat dnia: Co się kryje w święconce.

Zabawy dowolne wg wyboru dziecka. Zabawy rozwijające umiejętność liczenia, segregowania zbiorów wg podanej cechy. Rozwijanie zainteresowań matematycznych.

 

„ Co włożysz do koszyczka?” – omówienie tradycji obchodzenia Wielkiej Soboty, poszerzenie słownika zapoznanie z symboliką potraw w święconce. Rodzic pyta , jak obchodzi się Wielka Sobotę. Dziecko może narysować pokarmy, które powinny znaleźć się w koszyczku ( chleb, jajko, wędlina, chrzan, ciasto, sól).

 

Rodzic krótko wyjaśnia znaczenie poszczególnych potraw wielkanocnych:

- chleb – symbolizuje ciało Pana Jezusa, a także dobrobyt

- jajko – to symbol życia i zwycięstwa nad śmiercią, podzielenie się jajkiem miało umacniać więzi rodzinne

- wędlina – miała zapewnić zdrowie

- sól – to symbol oczyszczenia, miała chronić przed złem

- chrzan – miał zapewnić siłę fizyczną

- ciasto (babka) – symbolizuje umiejętność i doskonałość

Zabawa ruchowa „ Nasze koszyczki” – dziecko otrzymuje kolorowe jajka styropianowe lub symbole jajek wycięte z kolorowego papieru. Porusza się z pisankami w ręce po dywanie. Na pauzę w muzyce tworzy  koszyczek składający się z pisanek ( liczy pisanki). 

Blok zajęć o emocjach zadowolenie i niezadowolenie. Rodzic rozmawia z dzieckiem, zadaje mu pytania: Co znaczy czuć zadowolenie? W jakich sytuacjach można być zadowolonym? Co znaczy być niezadowolonym? W jakich sytuacjach można się tak czuć? Jakie są te uczucia- przyjemne czy nieprzyjemne? Które z tych uczuć towarzyszy Ci podczas oczekiwania na Wielkanoc? Dlaczego tak się czujesz?

Rysowanie kredkami  koszyczka wielkanocnego .

Miłej zabawy.


07.04.2020 r.

Witam kochane dzieci i rodziców.

Temat dnia: Ale jaja

Zabawy konstrukcyjne klockami – rozróżnianie kolorów klocków, porównywanie wysokości budowli.

Zachęcenie dzieci do korzystania z domowej biblioteczki – swobodne wypowiedzi dzieci podczas oglądania książeczek. Rozwijanie mowy i myślenia.

Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych – przypominanie dzieciom o częstym myciu rąk w ciągu dnia szczególnie po skończonej zabawie, przed posiłkami.

Wielkanocne jajko – rodzic pyta dziecko z jakim produktem spożywczym najsilniej kojarzy mu się Wielkanoc i przypomina , czego symbolem jest jajko.

Jak  barwimy jajka – oto kilka sposobów:

- żółty – suche łupinki cebuli

- czerwony – owoce suchego bzu, suszone jagody

- różowy – sok z buraka

- pomarańczowy – marchew, dynia

- brązowy – łupiny orzecha

- niebieski – owoce tarniny

- fioletowy – płatki ciemnej malwy

- zielony – trawa, pokrzywa

Ugotowane jajka w skórkach buraków lub łupinkach cebuli .Rodzic gotuje jajka i pokazuje efekt dziecku.

Zabawa ruchowa – „ Jajka i kurczęta” – fabularyzowana zabawa ruchowa, poruszanie się po pokoju w rytm dowolnej muzyki. Gdy rodzic wyłącza muzykę, dziecko reaguje na jedno z poleceń. Gdy słyszy: jajko, zwija się w kulkę i turla z boku na bok, na słowa: Kurczak chodzi po pokoju na ugiętych kolanach i macha rękoma jak skrzydłami.

Przysłowia i powiedzenia – rodzic wyjaśnia dziecku powiedzenia i przysłowia związane z jajkami:

- Jajko mądrzejsze od kury.

- Czym skorupka za młodu nasiąknie, tym na starość trąci.

- Kura znosząca złote jajka.

 

Propozycja karty pracy – do wykonania kolorowymi kredkami, farbami lub wydzieranka.

Miłej zabawy.

 

 

 

06.04.2020 r.

Witam kochane dzieci i zapraszam do zabawy. 

Temat dnia : Wielkanoc za pasem.

Zabawa fabularyzowana „ Wielkanoc kojarzy mi się ……” – kończenie zdania.

Zabawa ruchowa pt. „Piłeczki” z elementem podskoku

Słuchanie wiersza pt. „Wielkanoc” Bożeny Formy- rozmowa z dzieckiem na temat wielkanocnych zwyczajów wymienionych w wierszu. 

WIELKANOC

Święta za pasem,

Do pracy się bierzemy,

mazurki i baby

smaczne upieczemy.

Pisanki, kraszanki

razem dziś robimy,

wszystkie kolorowe,

bardzo się cieszymy.

Upiekliśmy z ciasta,

baranki, zajączka,

Z posianej rzeżuchy

będzie piękna łączka.

W glinianym wazonie

bazie i żonkile,

a na nich z papieru

kurczątka przemiłe.

Rodzic przekazuje dziecku ciekawostki na temat Palm Wielkanocnych:

- Niedziela palmowa została ustanowiona na pamiątkę wjazdu Pana Jezusa na osiołku do Jerozolimy. Na powitanie ludzie machali gałązkami z drzewa palmowego.

- Niedziela Palmowa była nazywana „Kwietniową” lub „Wierzbową”, bo w Polsce gałązki palmowe zastępowano gałązkami wierzby, przystrajano je kwiatami, bukszpanem, wstążkami.

- Poświęconą palmą dotykano kiedyś domowników, a w szczególności dzieci, aby były posłuszne i zdrowe.

 

https://www.youtube.com/watch?v=QLulnqyXCjs

03.04.2020 r.

 Serdecznie witam was kochane dzieci i zapraszam do zabawy.

Temat dnia : PO CO HODUJEMY KROWY

 

- „Zgaduj-zgadula” – Rodzic przynosi obrazek krowy włożony do koperty z wyciętymi okienkami. Odsłania kolejne okienka, a dzieci starają się zgadnąć, jakie zwierzę będzie tematem zajęć.

• obrazek krowy włożony do koperty z wyciętymi okienkami

 

https://pixabay.com/pl/photos/krowa-czarny-bia%C5%82y-zwierz%C4%85t-3510423/

Rodzic zadaje pytanie dziecku ,,Co daje nam krowa"- mleko.

Oglądanie Filmu  ,,Bajka o mleku" -  https://www.youtube.com/watch?v=oj1mHoVIjk4

- Posłuchajcie wiersza –,,Przetwory z mleka"- Bożena Forma. Starajcie się zapamiętać jak najwięcej  nazw mlecznych produktów.

,,Przetwory z mleka"- Bożena Forma

Na zakupy wyruszamy,

dużą torbę zabieramy.

Trzeba kupić serek biały

i ser żółty w dziury cały.

Smaczny jogurt waniliowy,

naturalny, truskawkowy.

I koniecznie też maślankę,

ser topiony i śmietankę.

Różne są przetwory z mleka,

zatem niechaj nikt nie zwleka.

Dnia każdego – to zasada

coś z nabiału niechaj zjada.

- Dzieci odpowiadają jakie zwierzęta dają mleko, które wykorzystują ludzie. Jeśli jest taka konieczność, nie tylko krowa, ale także np. owca, koza., jakie produkty są zrobione z mleka. Dzieci podają nazwy produktów, dzielą je na sylaby, podają pierwszą i ostatnią głoskę.

-„Czy mleko jest zdrowe?” – porównywanie kartonów po mleku, pogadanka na temat wartości odżywczych mleka. N. przynosi różne opakowania po mleku. Dzieci zastanawiają się, co oznaczają procenty na opakowaniach. Następnie N. rozmawia z dziećmi na temat rodzajów mleka (tłuste, półtłuste itd.). Na koniec pyta, czy mleko jest zdrowe, czy wszyscy mogą pić mleko i kto w szczególności powinien je pić. • różne opakowania po mleku

- Zabawa „Prosto do celu” – szukanie kartonika z mlekiem umieszczonego w sali wg instrukcji  (np. 4 kroki w prawo, 6 kroków w lewo, 3 kroki na wprost).

- Przyrządzanie masła w słoiku – każde dziecko otrzymuje mały słoik z zakrętką, do którego wlewa tłustą śmietanę. Po intensywnym potrząsaniu słoikiem przez kilka minut powstanie domowe masło. • mały słoik z zakrętką dla każdego dziecka, tłusta śmietana.

-  „Produkty z mleka – polisensoryczne poznanie produktów mlecznych. Dzieci degustują produkty, opowiadają, jaki mają smak, zapach, czy im smakują. Każde dziecko rysuje na kartce obok produktu buźkę: zadowoloną, gdy produkt mu smakuje lub smutną, gdy produkt mu nie smakuje. Na koniec dzieci z zawiązanymi oczami próbują po jednym produkcie mlecznym i odgadują, co to jest. produkty mleczne, np. kefir, jogurt, śmietana, ser żółty, masło twaróg, serek topiony, serek kanapkowy, ser typu feta, mozzarella, ser wędzony, masło, talerzyki, łyżeczki, kartki, ołówki .

-„Krowi berek” – zabawa ruchowa. Jedno dziecko jest mamą krową i goni swoje dzieci cielęta. Gdy kogoś złapie, ta osoba staje w rozkroku. Nie rusza się, dopóki inne dziecko jej nie uwolni , przechodząc pod jej nogami.

- Zabawa matematyczna „Wiejska zagroda” - Rodzic razem z dzieckiem z szalików układa 3 zagrody dla zwierząt  na farmie. Dzieci wskazują i nazywają poszczególne zwierzęta. Dokonują klasyfikacji dzieląc zwierzęta na rodziny. Ustawiają w zagrodach. Przeliczają, których jest więcej. Układają pod każdą zagrodą odpowiedni kartonik z odpowiednią liczbą kropek oraz  z cyfrą.

- ,,Malowanie na mleku” – zabawa badawcza; obserwuje nauczyciela, następnie samodzielnie wykonuje eksperyment z wykorzystaniem mleka, barwników spożywczych i płynu do mycia naczyń; wie, że płyn do mycia naczyń rozpuszcza tłuszcz i dzięki temu na mleku powstają piękne „obrazy”.

https://www.youtube.com/watch?v=Yy-s1Q_3SYo

 - „Jakie to zwierzę? – ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej otrzymuje kopertę z pociętym obrazkiem – układanie obrazka w całość.

 https://www.dzieckiembadz.pl/2018/04/karty-pracy-wiejskie-podworko-do.html

https://www.przedszkola.edu.pl/kolorowanki/zwierzeta_domowe/

– kodowanie – zaprowadź krowę na trawę..

https://ztorbynauczycielki.pl/kodowanie-2/

 

– Praca plastyczna krowa z odbicia dłoni. Dzieci malują dłoń białą farbą i odbijają na kolorowej kartce. 

 https://supersimple.com/article/handprint-cows/

A teraz zapraszam wszystkie dzieci na zajecia taneczne do waszych ulubionych utworów.

https://www.youtube.com/watch?v=gO2gp87cjZA

Wkrótce niedziela palmowa dlatego prosiłabym dzieci wraz z rodzicami o wykonanie Palemki Wielkanocnej.

Życzę miłej  i owocnej zabawy i proszę o uwiecznienie swoich palemek na zdjęciach i przesłanie na e-maila przedszkola p3@krosnoodrzanskie.pl

https://www.youtube.com/watch?v=2PzP26nlibU 

 https://www.youtube.com/watch?v=Qf_Q299H0RY

 

 

02.04.2020 r.

Witam! Was drogie dzieci i rodzice.

Tematem dnia będzie ,,Skąd się bierze wełna".

- Rozwiązanie zagadki słownej: baran. Podział wyrazu baran na sylaby, określenie pierwszej głoski w wyrazie.

Na polanie trawkę je,
Wybrzydzając bee i bee,
Wełnę ma i duże rogi,
Gdy go spotkasz zejdź mu z drogi.

-Słuchanie piosenki ,,Wełniany baranek".- https://www.youtube.com/watch?v=6xpm8tTKdCQ&list=TLPQMDEwNDIwMjALj-mE-Osixw&index=1

"Wełniany baranek"

1.Ten mały nasz baranek
wszyściutko ma wełniane.

Ref.lali, la, lali, la........

2.Wełniane ma trzewiczki,
wełniane rękawiczki.

Ref.lali, la, lali, la........


3.Co tu robisz, baranku?
Chłodno dzisiaj od ranka,
chmurki w niebie jak pianka.

Ref.lali, la, lali, la........

3.Wełniane ma trzewiczki,
wełniane rękawiczki.

Ref.lali, la, lali, la........


4.Ten mały nasz baranek
wszyściutko ma wełniane.

Ref.lali, la, lali, la........
W kołnierzu futra pełnym
ma łepek cały z wełny.

Ref.lali, la, lali, la........


5.Ślicznie ci jest, baranku,
w tym wełnianym ubranku.

Ref.lali, la, lali, la........

Rozmowa na temat treści piosenki.
Kto jest głównym bohaterem piosenki? Jak ubrany był baranek? Jak myślicie czy ubranie baranka jest ciepłe? Jak nazywa się samica barana? Do czego potrzebna jest wełna, którą mamy dzięki owcom?

https://pixabay.com/pl/photos/baranek-gospodarstwa-zwierz%C4%85t-2641216/

„Skąd się bierze wełnę?” – podawanie nazw i porównywanie wełnianych produktów, określanie
i opisywanie wełny po dotyku. Rodzic przynosi  wełniany sweter i włóczkę z wełny. Pyta dziecko,
jak powstały te dwa produkty, skąd się bierze wełnę. Dziecko szuka w domu, także wśród własnych
ubrań, innych produktów z wełny, określają i opisują wełnę po dotyku. Rodzic pokazuje zdjęcia owcy
i barana, pyta, czym się różnią, a jakie są między nimi podobieństwa. Na koniec prezentuje dzieciom
na mapie, gdzie w Polsce hoduje się najwięcej owiec. • sweter, włóczka z wełny, mapa Polski

https://pixabay.com/pl/photos/baran-natura-zwierz%C4%99-%C5%82%C4%85ka-przyroda-4693755/

 https://pixabay.com/pl/photos/owca-baran-zwierze-zoo-zwierz%C4%99ta-4236206/

- Koszyk skarbów – prezentacja motków wełny, ubrań z wełny, drutów do robienia ubrań.
- Oglądanie filmu pt,,Od owcy do swetra". Kraina nitek - TVP VoD - TVP.pl

https://vod.tvp.pl/video/jedyneczka,kraina-nitek,34205


- Owieczki na łące - zabawa ruchowa – ćwiczenie dużych grup mięśniowych. Dzieci leżą na łące (dywanie) i udają śpiące owieczki. Na dźwięk trójkąta zaczynają czworakować. Na dźwięk bębenka i hasło Wilk idzie! owieczki zatrzymują się bez ruchu.

-
„Owieczka na łące” – wycinanka płaska:  naklejanie koła z płatków kosmetycznych (tułów owieczki)● wycinanie owalu, formowanie i naklejanie głowy● doklejanie uszu, grzywy i ogona wyciętych z płatków kosmetycznych oraz 4 nóg z patyczków kosmetycznych● naklejanie oczu i nosa z guzików lub koralików● wycinanie z papieru kolorowego i naklejanie kwiatów, trawy, chmurek● podsumowanie pracy i osiągnięć dzieci● zorganizowanie wystawy prac.

-,,Gdzie ukryły się zwierzątka".

Rodzic kładzie maskotki, figurki zwierząt w różne miejsca. Dziecko szuka i określa ich położenie, np. kotek jest za krzesłem, piesek jest pod książką, krowa na półce itp. Dziecko szuka zwierząt ukrytych w pokoju i określa położenie zwierzątek (na, pod, za, obok, itp.).

Zabawa manipulacyjna- ,,Przeplatanki" z urzyciem włóczki lub nanoliny. Opis zabawy na linku poniżej:

 

 https://www.youtube.com/watch?v=-sMAx3qitdQ

 

01.04.2020 r.

Drodzy Rodzice i Kochane dzieci !

Witam serdecznie i zapraszam do wspólnych zabaw. Temat zajęć ,,Skąd się biorą jajka?"

- „Ptaki i ich jaja” – Rodzic zadaje dzieciom pytania: Jakie zwierzęta znoszą jajka? Czy są to tylko
ptaki? Rodzic pokazuje dzieciom zdjęcia jaj różnych ptaków (jaja kurze, przepiórcze, strusie) i wprowa-
dza wyrazy do czytania globalnego: PRZEPIÓRKA, STRUŚ, KURA. Dzieci dopasowują zdjęcia jaj do
ptaków. Na koniec porównują wielkość i kolory jaj. Rodzic pyta dziecko, czym różni się kura od koguta. Następnie pokazuje zdjęcia kury i koguta, dzieci szukają między nimi różnic i podobieństw. Na koniec R.
przekazuje kilka ciekawostek o kurze: jest ptakiem, który kiepsko lata, zniesienie jajka zajmuje jej mniej więcej dobę. •  Popniżej znajdują się linki ze zdjęciami jaj różnych ptaków (jaja kurze, przepiórcze, strusie), oraz zdjęcia kury i koguta
. Proszę o kliknięcie na linki;

https://pixabay.com/pl/photos/przepi%C3%B3rka-ptak-natura-przyrody-504658/

https://pixabay.com/pl/photos/kurczak-kura-ptak-drobiu-rolnictwo-3535547/

https://pixabay.com/pl/photos/stru%C5%9B-kobiet-ptak-przyrody-du%C5%BCy-597480/


https://pixabay.com/pl/photos/jajko-white-%C5%BCywno%C5%9Bci-bia%C5%82ka-1618854/

https://pixabay.com/pl/photos/przepi%C3%B3rka-jajko-gniazdo-jaj-4953831/

https://pixabay.com/pl/photos/strusie-jaja-pow%C5%82oki-jajko-stru%C5%9B-284699/

- Omawianie wyniku eksperymentu z poprzedniego dnia. Dziecko odpowiada na pytania: Jak wygląda jajko po umieszczeniu w occie? Dlaczego jajko zrobiło się gumowate? (ocet wchłonął cały wapń zawarty w skorupce). Rodzic podświetla jajko, dzieci mogą dostrzec białko i żółtko. Na koniec rodzic zrzuca jajko z dużej wysokości, dzieci sprawdzają ponownie, czy zmienił się jego skład.

• jajo umieszczone w occie dzień wcześniej.
- Praca z KP3.31 – doskonalenie sprawności grafomotorycznej, percepcji wzrokowej, dekodowanie.
• KP3.31
- „Skąd się biorą jajka?” – praca z KP3.32a, zapoznanie z cyklem życia kury, ćwiczenie logicznego
myślenia, poszerzanie wiedzy przyrodniczej, rytmy. • KP3.32a

Proszę o pobranie i wydrukowanie kart pracy dla pięćiolatka na stronie Wydawnictwa WSIP

https://www.wsip.pl/przedszkole-wsip-online/

- „Jak wygląda pisklę?” – zabawa plastyczna, wykonanie kurczaczków techniką stemplowania. R.
przygotowuje stempel z korka, macza go w żółtej farbie, dorysowuje do śladu stempla nogi, dziób, oczy i skrzydełka – powstaje pisklę. Dzieci tworzą prace plastycznie zgodnie ze wzorem. • stempel z korka, lub ziemniaka żółta farba, kredki, kartki.
Proszę o pobranie linku z kurczakiem: https://pixabay.com/pl/photos/ma%C5%82o-%C5%82adny-drobiu-dame-wielkanoc-3340655/


- Słuchanie piosenki pt. ,,Jajo czy Kura"     https://www.youtube.com/watch?v=nA9fBGhF168

- Zabawa badawcza - „Z czego składa się jajo?”

Dzieci oglądają dokładnie jaja (jajko surowe i gotowane). Rodzic  kręci na stole jajkiem surowym i ugotowanym, prosi dziecko, by zgadło, które jest które. Następnie oba jajka rozbija, dzieci podsumowują, że surowe jajko kręci się wolno, a ugotowane szybko. Rodzic  wyjaśnia, że gotowane jajko kręci się szybciej, bo ma zwartą konsystencję – konsystencja surowego jaja hamuje jego obrót. Następnie prosi dziecko o rozbicie surowego jajka , oglądają je, można również za pomocą lupy (jeśli ktoś posiada). Dziecko opowiada, jak jest zbudowane jajko a rodzic dopowiada  jakie są funkcje poszczególnych elementów budowy jaja. Pomaga dziecku  dojść do wniosku, że skorupka i błona chronią jajko przed uszkodzeniem. Pisklę rozwija się z płytki zarodkowej. Białko chroni rozwijające się pisklę przed urazami. Żółtko jest źródłem substancji odżywczych, dzięki którym pisklę może się rozwijać i rosnąć. Komora powietrzna zapewnia pisklęciu możliwość oddychania. Skrętki białkowe utrzymują jajo w jednym położeniu.

- „Pasta jajeczna” – samodzielne przygotowanie kanapek z pasta jajeczną. Dzieci najpierw idą do łazienki, by umyć ręce. Każde dziecko dostaje ugotowane jajko, miseczkę, widelec, nóż (tępy), łyżkę. Do pasty dodają szczypiorek, natka pietruszki, majonez, sól, pieprz, itp. pokrojone pieczywo. Następnie nakładają pastę na kromki chleba i ozdabiają kawałkami dostępnych warzyw (pomidorów, ogórków, rzodkiewki, sałaty itp.).  Na koniec dzieci degustują wykonane przez siebie kanapki. Proszę o zrobienie zdjęć kolorowych kanapek.

Życzę udanej zabawy i smacznego!

- Taniec kurcząt do utworu M. Musorgski - "Taniec kurcząt w skorupkach"– improwizacja ruchowa do muzyki. Dzieci wspólnie z rodzicami tworzą koło, wykonują ruchy do muzyki zgodnie z instrukcją.

 

https://www.youtube.com/watch?v=65aQx_2MCFs
- Mama kwoka i kurczęta – zabawa muzyczno – ruchowa. Dzieci – kurczątka poruszają się swobodnie po dywanie. Podczas każdej zmiany melodii wykonują polecenia mamy – kwoki np.; poszukują pokarmu, machają skrzydełkami, dziobią ziarenka, chowają się przed niebezpieczeństwem.

 

https://www.youtube.com/watch?v=e2ziz9Z6G84
- Co słychać w kurniku – (utwór Le Basque J. Galway) aktywne słuchanie muzyki wg. B. Strauss. Dzieci leżą na dywanie, słuchają muzyki wykonując odpowiednie ruchy kończynami górnymi i dolnymi. Następnie grają fragment utworu wykorzystując gestodźwięki (klaskanie, tupanie).

 https://www.youtube.com/watch?v=Y8dh59anvSc&list=RDY8dh59anvSc&start_radio=1&t=38&t=38

- Zabawy z rytmem- gra na drewnianych łyżkach: poniżej link z utworem

 

https://www.youtube.com/watch?v=nNlRc_1E794

- Ćwiczenia grafomotoryczne ,,Kurczak".Dziecko rysuje po śladzie kurczaka i koloruje kredkami. Poniżej link z kurczakiem: http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/kurczaczek

- Zabawa ruchowa „Kura i kurczęta” – zabawa ruchowa, ćwiczenie reakcji na sygnał. Dzieci dobierają się w pary. Kurczęta biegają na paluszkach przy dowolnej muzyce, wołając: pi, pi. Gdy muzyka cichnie, szukają kur, które zaczynają biegać, krzycząc: ko, ko.

Kochane dzieci zbliżają się Święta Wielkanocne dlatego prosiłabym dzieci wraz z rodzicami o zasianie owsa i rzeżuchy na wacie lub ziemi ogrodniczej. Pamietajcie o podlewaniu.

 

31.03.2020 r.

Witam! Was kochane dzieci i rodzice.

Tematem dziejszych zajęć będzie ,,Czy świnia to brudne zwierzę?".

  • Świnki w bajkach” – Proszę dzieci o wymienienie znanych bajek, w których występują świnie ( Kubuś Puchatek, Trzy małe świnki, Świnka Peppa). Dzieci oglądają wspólne fragment którejś z bajek i rozmawiają o świnkach z filmu: gdzie żyją, jak wyglądają, jakie mają przygody. Na koniec przypominają sobie domki, w których mieszkały świnki z bajki Trzy małe świnki.
       - wybrana bajka o świnkach
  • „Ciekawostki o świnkach” – Zadajemy pytania dzieciom: Czym różniły się świnki z bajek od prawdziwychświń? Gdzie mieszkały trzy małe świnki, gdzie mieszkają prawdziwe świnie? Rodzic przekazuje dzieciom ciekawostki o świniach, np. świnie wchodzą do błota, by się ochłodzić, podobnie jak kury nie mają gruczołów potowych, są obdarzone doskonałym węchem (podobnie jak psy), są bardzo inteligentne
    (mają wyższy iloraz inteligencji niż psy).
  • „Wdzięczne zwierzęta” – zabawa ruchowo-słuchowa. Zapraszamy dzieci do zabawy, włączamy nagranie z dźwiękami wydawanymi przez wiejskie zwierzęta (świnia, koń, gęś, kogut, owca). Przed włączeniem każdego nagrania rodzic wypowiada zdanie:  Gospodarz dał zwierzętom ziemniaki. Z wdzięczności słychać wesołe... (słychać odgłosy wydawane przez świnie). Dzieci odpowiadają: chrumkanie świń. Poruszają się na czworakach, udając świnki. Niżej jest podany link z głosami zwierząt.
  • „Brudna świnka” – praca plastyczna. Dzieci wycinają kontury świni wydrukowane na różowympapierze. Ozdabiają świnki palcami przy użyciu kremu czekoladowego i płatków owsianych.

         - Przygotuj różowe kartki z konturami świnki dla wszystkich dzieci, nożyczki, krem czekoladowym, płatki owsiane

  • „Malowanie w błocie” – praca plastyczna. Dzieci malują różową kartkę brązową farbą. Następnie
    za pomocą patyczka do uszu lub palca rysują w farbie sylwetkę świni.

         -  różowe kartki, brązowa farba, patyczki do uszu

  • Zabawa „Posłuszne zwierzaki" - Dziecko wybierają figurkę zwierzęcia hodowlanego, które ustawia je w różnych miejscach, z zastosowaniem określeń położenia przedmiotów względem siebie np. połóż zwierzątko przed sobą, za sobą, z prawej strony, lewej strony.
  • „Jakie to zwierzę?” – ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej – układanie puzzli w grupach. Dzieci zostają podzielone na grupy, każda grupa otrzymuje kopertę z pociętym obrazkiem – układanie obrazka w całość. Po wykonaniu zadania przez wszystkie grupy, każda mówi jakie ułożyła zwierzę.

„Dzieci do swoich mam” – zabawa orientacyjno-porządkowa.

R. rozdaje dzieciom małe obrazki, duże rozkłada w różnych miejscach pokoju. Dziecko biegają swobodnie, zatrzymują się i na hasło: Szukajcie swoich mam! – biegną i ustawiają się przy obrazkach przedstawiających dorosłe osobniki. Rodzic zmienia układ dużych obrazków.

  •  Proszę o przygotowanie eksperymentu na kolejny dzień (środa). Dzieci zanurzają kilka jajek w occie (można tak że dodać do octu barwnik spożywczy). • jajka, ocet, barwnik spożywczy

 

Link-Głosy zwierzą na wiejskim podwórku

 https://www.youtube.com/watch?v=g0y37RE8xwE

 

  • Ćwiczenia ruchowe w domu - proszę skorzystać z ćwiczeń podanych na linki:

https://www.youtube.com/watch?v=FacAJxiIzh4

Mamy dla Was propozycję taneczną . Zapraszam

rodzice do współnych tańców razem z dziećmi.

https://www.youtube.com/watch?v=HPbZTS2Zxnc

 

30.03.2020 r.

 Serdecznie witam was kochane dzieci. Przed nami nowy tydzień pełen ciekawych zajęć i zabaw o zwierzętach z wiejskiego podwórka.
Drodzy Rodzice!
Zachęcam Was do przeczytania dzieciom załączonego przeze mnie wiersza, a następnie w celu weryfikacji wiedzy i sprawdzenia stopnia zrozumienia można zadać im pytania, które zamieszczę pod wierszem.

Wprowadzanie litery Ł, ł, doskonalenie zdolności grafomotorycznych, percepcji
wzrokowej i słuchowej, ćwiczenia w czytaniu.

Proszę o pobranie i wydrukowanie kart pracy dla pięćiolatka na stronie Wydawnictwa WSIP

https://www.wsip.pl/przedszkole-wsip-online/


"Na wiejskim podwórku" - Stanisław Kraszewski
Na podwórko dumne matki prowadziły swoje dziatki:
Krowa – łaciate cielątko,
Koza – rogate koźlątko,
Owca – kudłate jagniątko,
Świnka – różowe prosiątko,
Kurka – pierzaste kurczątko,
Gąska – puchate gąsiątko,
Kaczka – płetwiaste kaczątko,
Każda prowadzi swoje dzieciątko!
Wtem ujrzały pieska Burka, który urwał się ze sznurka.
Tak się bardzo przestraszyły, że aż dzieci pogubiły.
Krowa – łaciate cielątko,

Artykuły

31 marca 2020

Zabawa logopedyczna

Zabawa logopeyczna- rozwijająca aparat mowy.

 

„Dzień dobry zwierzątka”

 

Mama lub tata  zaprasza dziecko do zabawy. Prosi, żeby dziecko podczas słuchania opowiadania naśladowało ruchami narządów mowy i dźwiękami zachowania zwierząt.

 

Czytaj więcej o: Zabawa logopedyczna