Grupa I ,,Biedroneczki" (3-latki)

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

 

Grupa I „Biedronki w listopadzie realizuje tematyki kompleksowe:

  • Listopadowe wspomnienia.
  • Jesienna pogoda.
  • Zwierzęta domowe.
  • Zimno, coraz zimniej.

W listopadzie nabywamy wiadomości i umiejętności:

  • Tworzenie ramki na zdjęcie rodzinne; podawanie nazw członków rodziny;
  • Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat zawodów wykonywanych przez mamę i tatę;
  • Zachęcanie dzieci do rozmów z rodzicami na temat ich ulubionych zabaw i zabawek z dzieciństwa;
  • Pogłębianie pozytywnych więzi rodzinnych;
  • Kształtowanie postawy szacunku wobec osób starszych;
    • Budowanie poczucia sprawstwa;
    • Posługiwanie się określeniami: niższy, wyższy;
    • Kształtowanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej imion;
    • Kształtowanie nawyku prawidłowego oddechu;
    • Zapoznanie z pojęciami: galeria, wystawa – rozumienie wieloznaczności słów;
    • Tworzenie galerii rodzinnej; wdrażanie do zgodnego współdziałania;
    • Współdziałanie z rówieśnikami w zabawie;
    • Obdarzanie uwagą dzieci i nauczyciela podczas zabawy;
    • Dostrzeganie i podawanie nazw zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla późnej jesieni;
    • Próby tworzenia deszczowej muzyki – gra na instrumentach
    • Rozwijanie umiejętności językowych, zachęcanie do zabaw słowotwórczych;
    • Dostrzeganie kształtów i kolorów chmur; rozwijanie wyobraźni
    • Dostrzeganie oraz kontynuowanie regularności i rytmów;
    • Grupowanie elementów według wielkości
    • Utrwalanie nawyku oddychania prawidłowym torem oddechowym przy tworzeniu pracy plastycznej;
    • Ćwiczenia mięśni narządów mowy
    • Wzmacnianie mięśni kręgosłupa;
    • Opowiadanie historyjki obrazkowej zgodnie z chronologią zdarzeń, używanie określeń: na początku, potem, na końcu;
    • Utrwalanie nazw ubrań
    • Różnicowanie wielkości: duży, większy, największy oraz mały, mniejszy, najmniejszy;
    • Liczenie w dostępnym zakresie;
    • Kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego;
    • Próby opisywania wyglądu zwierzęcia;
    • Rozwój mowy; zachęcanie do wypowiedzi zdaniowych
    • Kształtowanie potrzeby opiekowania się zwierzętami;
    • Rozumienie słowa opiekun;
    • Doskonalenie umiejętności analizy i syntezy sylabowej;
    • Identyfikowanie i określanie własnych emocji; radzenie sobie ze smutkiem i stresem; rozwijanie empatii
    • Interpretowanie muzyki poprzez ruch; doskonalenie umiejętności śpiewu;
    • Rozwijanie umiejętności rysowania;
    • Grupowanie przedmiotów ze względu na ich wielkość; przeliczanie w zakresie 1–3;
    • Wzmacnianie mięśni grzbietu;
    • Zapoznanie z pracą weterynarza;
    • Doskonalenie rozpoznawania głosów zwierząt domowych;
    • Usprawnianie narządów mowy poprzez zabawy naśladowcze oparte na zgłoskach
    • Rozwijanie postawy szacunku i właściwych zachowań społecznych;
    • Utrwalanie nazw zwierząt;
    • Wzbogacanie wiedzy przyrodniczej (zimowe mieszkania zwierząt)
    • Doskonalenie umiejętności liczenia i porównywania liczebności zbiorów;
    • Poszerzenie wiedzy przyrodniczej (zwierzęta zasypiające na zimę);
    • Rozwijanie sprawności manualnej
    • Powiązanie opisu słownego z treścią obrazka;
    • Ćwiczenia mięśni narządów mowy na wyrazach dźwiękonaśladowczych
    • Poznawanie różnych materiałów; posługiwanie się określeniami: miękki, szorstki;
    • Rozpoznawanie i podawanie nazw zwierząt futerkowych
    • Rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej, ruchowej i motorycznej;
    • Wykonanie pracy plastycznej z wykorzystaniem materiału przyrodniczego;