Grupa I ,,Biedroneczki" (3-latki)

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

10.04.2020 (piątek)

 

„Kura znosi jajko” -  zabawa ruchowa z elementem liczenia. Dzieci poruszają się w rym muzyki. Gdy muzyka milknie, dzieci zatrzymują się, rodzic pokazuje kartonik z określoną liczbą kropek od 1 do 3, mówiąc: KURA ZNOSI JAJKA. ILE ICH ZNIOSŁA?  Dzieci liczą kropki i mówią tyle razy KO.

 

 

„Na wielkanocnym stole”- słuchanie wiersza, swobodna rozmowa na temat jego treści.

Rodzic czytając wiersz, pokazuje ilustracje związane z jego treścią:

 

  • babę lukrowaną

 Lukrowana babka - Tapeta na telefon

  • cukrowy baranek

 Wielkanoc – Wikipedia, wolna encyklopedia

  • dwa kurczaki

Dwa jajka i kurczaki obraz stock. Obraz złożonej z farm - 113578145

„Na wielkanocnym stole”

 Stoją na stole baby lukrowane,

a między nimi cukrowy baranek.

Pobekuje cicho, stuka kopytkami,

bo chciałby dosięgnąć miski z pisankami.

Ale dwa kurczaki tej miski pilnują,

na baranka groźnie oba popiskują.

Więc mały baranek w inną stronę zmierza.

Kilka listków rzeżuchy uskubał z talerza.

 

Zestaw ćwiczeń ruchowych:

  • „Skaczące pisanki” – dzieci stają na wyznaczonej linii i skaczą obunóż do końca pokoju.
  • „ Zające na łące” – dzieci wykonują zajęcze skoki ( w przysiadzie najpierw przekładane są ręce, później nogi).
  • „Mówiąca pisanka” – dzieci stoją rodzic rzuca piłkę, mówiąc: RZUĆ KUCAJĄC, PODSKOCZ I RZUĆ, RZUĆ SIEDZĄC. Dzieci wykonują polecenia.
  • „Kaczuchy” – dzieci chodzą, naśladując kaczuszki ( kaczy chód, machanie skrzydełkami i kuperkami).

 

Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych – mycie zębów, mycie rąk po zabawie, przed posiłkami, po wyjściu z toalety.

Mycie rąk dla dzieci - instrukcje, piosenki, i etykiety do ...

„Pisanki wielkanocne” – ćwiczenia w klasyfikacji i liczeniu.

Rodzice rozkładają na dywanie sylwety jajek: trzy ozdobione kropkami i trzy ozdobione kreskami. Zadaniem dzieci jest podzielenie jajek ze względu na wzór. Dzieci liczą jajka w kropki i w kreski. Określają ile ich jest. następnie dzieci otrzymują po trzy jajka czerwone i niebieskie – oddzielają od siebie jajka kolorami. Liczą ile jest jajek każdego koloru.

 

„Zajączki” – Zabawa ruchowa orientacyjno – porządkowa.

Rodzice rozkładają koła na dywanie. dzieci są zajączkami. Poruszają się przy dźwiękach kołatki omijając koła. Gdy kołatka milknie dzieci – zajączki zatrzymują się przy kole i wykonują do nich skok, a następnie przysiad podparty.

 

Zabawy słowami związanymi z Wielkanocą.

Dzieci słuchają wypowiadanych przez rodziców zdań. Jeśli, według nich są prawdziwe – wstają, a gdy uważają, że nie są prawdziwe ( fałszywe), tupią nogami w podłogę.

  • Pisanki to ozdobione jajka.
  • Do koszyków w  Wielkanoc obok pisanek kładziemy warzywa.
  • Baranek wielkanocny może być z ciasta.
  • Cukrowe zajączki robimy z pietruszki.
  • W czasie Wielkanocy dzielimy się jajkiem.
  • święta wielkanocne są w zimie.

Bazie – kotki rosną na wierzbie…

 Życzenia wielkanocne oryginalne i krótkie SMS. Wybierz wyjątkowe ...

 

9.04.2020 (czwartek)

 

Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych – pamiętamy o myciu rąk po zabawie, wyjściu z toalety oraz przed każdym posiłkiem.

 Instrukcja mycia rąk - oświata, handel, zakłady i instytucje

 

Wyścigi jaj – zabawa ruchowa zręcznościowa:

Uczestnicy ustawiają się w rzędzie. pierwsza osoba otrzymuje drewnianą łyżkę z plastikowym jajkiem (może być piłeczka). Zadaniem jest przeniesienie jajka po wyznaczonej drodze do celu.

 

„Co jest w jajku?” – zabawa dydaktyczna połączona z eksperymentem:

Rodzic kładzie na stole 2 spodki oraz jajko. Omawia z dzieckiem wygląd zewnętrzny jajka: jaki ma kolor, kształt, fakturę, zapoznaje z określeniem skorupka i mówi do czego służy oraz czy jest twarda, czy miękka. Następne rodzic rozbija jajko i pokazuje jak wygląda w środku. Oddziela białko od żółtka i umieszcza na spodeczkach. Wyjaśnia jaką funkcję pełnią w jajku. Wspólnie określają ich konsystencję i kolor. Zapoznaje dziecko z określeniami białko i żółtko. Dziecko próbuje odpowiedzieć na pytanie czy białko i żółtko można zmieszać ze sobą. Następnie białko i żółtko są mieszane. Dzieci  wyciągają wnioski. Swobodnie odpowiadają na pytania:

  • Skąd się biorą jajka?
  • W jakiej postaci można je spożywać?

Na zakończenia dzieci degustują jajko ugotowane na twardo.

 surowe jajka? szybkie pytanie. szybka odpowiedź

 Jajka na miękko | AniaGotuje.pl

 

Jajka i ich kolorowe domki –zabawa orientacyjno – porządkowa. Rozdajemy dziecku sylwety jaj w kolorach: czerwonym, żółtym, niebieskim, zielonym. Następnie rozkłada na dywanie w tych samych kolorach obręcze ( można zrobić z bibuły).Dzieci poruszają się swobodnie przy dźwiękach muzyki. Na hasło: Jajka szukają domu – dzieci biegną i wkładają jajka do odpowiednich domków ( obręczy  w tych samych kolorach).

 

Dekorujemy naszymi kolorowymi wydmuszkami  - owies i rzeżuchę.

 Tag: dekoracje wielkanocne Kobieceinspiracje.pl

 

Znajdź pary , pokoloruj.

 Pisanki - znajdź takie same - Printoteka.pl | Do wydrukowania ...

 

 

8.04.2020 (środa)

 

 

Wielkanocny koszyczek – słuchanie wiersza połączone ze swobodną rozmową na temat zwyczajów podczas świąt Wielkanocnych. Wyjaśnienie znaczenia słowa święconka.

 

W małym koszyczku

dużo jedzenia,

które niesiemy

do poświęcenia:

chleb i wędlina,

kilka pisanek

oraz cukrowy

mały  baranek.

Drożdżowa babka,

sól i ser biały,

i już jest pełny

koszyczek mały…

WIELKANOC - SuperKid

 

Wielkanocny koszyczek – zabawa dydaktyczna:

Pokazujemy dzieciom na obrazku wielkanocny koszyczek i omawiamy jak powinien wyglądać i co powinno się w nim znaleźć. Następnie na stoliku kładziemy sylwety: koszyczka, baranka, pisanek, kurczaczka, zajączka palemki, chleba, soli, serwetki. Razem z dzieckiem umieszczamy na sylwecie koszyczka wszystkie elementy, po kolei wymieniając ich nazwy.

 

Kurki i ziarenka – zabawa ruchowa z elementem orientacyjno – porządkowym:

Dzieci swobodnie biegają w rytm dowolnej muzyki. Na hasło: Kurki szukają ziarenek – dzieci zatrzymują się, robią przysiad i stukają palcami o podłogę.

 

Koszyczek wielkanocny – wykonanie pracy plastycznej -  przyklejanie gotowych elementów  na spodzie koszyczka. Lub malowanie farbami kolorowanki.

Wielkanocne kolorowanki do wydruku, kartki na Wielkanoc

Wielkanocny koszyk » Kolorowanki - Wielkanoc - Domowy Przedszkolak

 

 

Zabawa ruchowo – naśladowcza – „Kurczaczki w skorupkach”

 

Rodzic gra na instrumencie. Dzieci – kurczaczki biegają po pokoju. Na hasło: KURCZACZKI W SKORUPKACH dzieci zatrzymują się, przykucają, tworzą nad głowami daszki ze splecionych dłoni. Na polecenie: KURCZAKI WYCHODZĄ ZE SKORUPEK dzieci otwierają splecione dłonie i ponownie poruszają się w rytm muzyki.

 

 

7.04.2020 r. (wtorek)

Zwiedzamy zamek w Krośnie Odrzańskim:

 

 

Rozwiązywanie zagadek połączone z opisem obrazka:

  • Ma złociste rogi

i kożuszek biały.

Nie biega po łące

bo z cukru jest cały.                 ( cukrowy baranek)

 

  • Wykluły  się z jajek,

są żółciutkie całe.

Będą z nich kogutki,

albo kurki małe.                          ( kurczaczki)

 

  • Leżą w koszyczku

pięknie ułożone.

W kolory i wzory

mocno ozdobione.                     ( pisanki)

 

 ARGO Baranek cukrowy mały WN 60 g. Cena: 0,00 zł - Frisco.pl

 

 

Ćwiczenie pamięci słuchowej:

Rodzic wypowiada ciąg słów kojarzących się z Wielkanocą. Dzieci muszą je zapamiętać i powtórzyć, np.:

  • BARANEK – PISANKA – ZAJĄCZEK,
  • OWIES – BARANEK – KOSZYCZEK – PISANKA,
  • BAZIE – PISANA – BABKA – BARANEK – ZAJĄCZEK.

 

Słuchanie opowiadania: „Wielkanoc” T. Kruczka

Właśnie chciałem obejrzeć książkę z obrazkami. Obiecałam to mojej żyrafie, że razem będziemy oglądać obrazki z Afryki. Nie wiem czy wam mówiłam, ale żyrafa mieszka u mnie w pokoju od niedawna. Wprowadziła się tu dokładnie w moje urodziny. No więc właśnie zabierałyśmy się do oglądania obrazków, gdy rozległ się dzwonek do drzwi.

- Tolu! Choć tu szybko – krzyknęła mama – babcia przyjechała na święta!

Bardzo się ucieszyłam, bo święta z babcią są zupełnie niesamowite. Babcia zna się na świętach jak nikt inny na świecie. A to przecież wkrótce Wielkanoc i trzeba się do niej dobrze przygotować.

- Dzień dobry, dzień dobry, dzień dobry – tubalnym głosem wołała babcia z przedpokoju. Stała w drzwiach, jak zawsze w swojej wielkiej kolorowej spódnicy i z burzą siwych włosów na głowie. W rękach trzymała ogromny wiklinowy kosz pełen świątecznych skarbów. Jak na razie schowanych przed nami pod białą serwetą.

- Czas rozpocząć świąteczne przygotowania! – stwierdziła, patrząc po kolei na każdego z nas. – Co wy na to?

- Wspaniale – krzyknęłam – będę mogła ci pomagać?

- Oczywiście Tolu, ty, mama i tata. Wszyscy razem za to się zabierzemy. Mamy na to cały tydzień.

- No i proszę – zaśmiał się tata – babcia przejęła dowodzenie.

- Oczywiście, mój drogi – odparła babcia i podała mu kosz, który musiał być bardzo ciężki, bo tata zrobił bardzo  zdziwioną minie i kilka razy z niedowierzaniem podnosił go do góry.

I tak zaczęła się wielkanocna przygoda. Najpierw sadziłyśmy rzeżuchę. Na talerzu w kwiatki rozsypałam ziemię i wsypałam maleńkie brązowe ziarenka. Potem całość podlałam wodą.

- tylko pamiętaj, żeby podlewać codziennie – ostrzegła mama – inaczej rzeżuch nie zdąży wyrosnąć do świąt.

- Dobrze mamo – powiedziałam i naprawdę starałam się pilnować podlewania. Wiecie, to niesamowite, kiedy ziarenka pękają i wyrastają z nich maleńkie roślinki, które są codziennie większe. Bardzo lubię rzeżuchę. żyrafa chyba nie. Powiedziała mi na ucho, że bardzo dziwnie pachnie i nie będzie jej jeść. Śmieszna ta żyrafa.

Kiedy zasadziłam rzeżuchę, przyszedł czas na malowanie pisanek. najpierw tata zrobił wydmuszki z jajek. Aż cały był czerwony na buzi od tego dmuchania. a na drugi dzień zabraliśmy się za malowani. Pisanki maluje się na sto sposobów. Można malować farbkami, można pisakami, można przyklejać do nich różne rzeczy. Najważniejsze to nie zgnieść wydmuszki. Ale czasami wydmuszka pęka. W zeszłym roku strasznie się tym martwiłam. Teraz jestem już  duża i się nie martwię, bo zawsze można zrobić nowa pisankę.

Kiedy mieliśmy już cały koszyk  kolorowych pisanek, przyszedł czas na świąteczne wypieki. Tata przyniósł dla mnie do kuchni specjalny zabawkowy stolik, żebym mogła pomagać babci i mamie.

 I pracowaliśmy wszystkie trzy. To znaczy babcia i mama pracowały, a ja pomagałam. Pieczenie nie jest wcale łatwe. Ręce bardzo szybko oklejają się mąką i można pobrudzić całą kuchnię i fartuszek. i powiem wam, że bardzo szybko cała byłam w mące i klejącym cieście.

- Nie przejmuj się, Tolu – powiedziała babcia, widząc moją zmartwiona minę – Bardzo dobrze nam pomagasz i najważniejsze, że uczysz się, jak przygotować się do świat. To bardzo ważne! Później babcia umyła mi ręce i buzię i zdjęła fartuszek.

- A teraz mam coś dla ciebie – mrugnęła do mnie okiem i zaprowadziła mnie do tego wielkiego kosza, który przyniosła.

- Proszę to dla ciebie – powiedziała i podała mi wielka księgę z kolorowymi obrazkami. – To książka o świątecznych zwyczajach.

Pobiegłam do pokoju i razem z zabawkami zaczęliśmy wszyscy ją przeglądać. A tam same cudeńka! Wycinankowi chłopcy i wycinankowe dziewczynki w kolorowych spódnicach biegają po kartkach! Niosą wysokie kolorowe palmy zrobione z malowanej trawy i kwiatów. A każda palma ledwo, co mieści się na kartce.

- to Niedziela Palmowa- powiedział tata, który dosiadł się do nas na chwilkę.

- a tu zobacz! Dzieci idą ze święconką do kościoła – dodał.

I rzeczywiście, na obrazku dzieci niosły małe koszyczki przykryte białymi serwetkami.

- O, a tu pisanki, ale takie dziwne – pokazałam kolejny obrazek.

- To nie pisanki tylko kraszanki – powiedział tata. – zamiast malować wydmuszki, wzory skrobie się ostrym nożykiem.

- a o stół na niedzielne wielkanocne śniadanie – pokazał tata.

- Jest babka i mazurek i baranek, szynka i pisani i kiełbaski i inne przysmaki. A tu dalej drzewa pełne małych zielonych pączków, z których lada moment miały wystrzelić liście. Zupełnie jakby cała przyroda cieszyła się ze świąt.

- A to lany poniedziałek – zaśmiał się tata. – Wycinankowi chłopcy oblewali wycinankowe dziewczynki wycinankową wodą, a one się śmiały i uciekały tak szybo, że omal nie wypadły z książki.

- Dosyć tego oglądania! Muszę biec pomagać mamie i babci – powiedział tata i wyszedł z pokoju.

- O, to mi się podoba – powiedział, zerkając z półki porcelanowy słoń. – To takie polewanie. Bardzo lubię polewanie wodą.

- ja tam wolę palmy – powiedziała żyrafa. – Są taki wysokie jak ja!

- A ja najbardziej lubię baranka – powiedział pluszowy baranek.

-A ty Tolu – spytała żyrafa – co najbardziej lubisz w tych świętach?

- To, że w ogóle są i że babcia przyjechała – powiedziałam – i, że wszyscy jesteśmy razem.

Kiedy zasypiałam wszystkie zabawki opowiadały sobie, co najbardziej lubią  święta wielkanocne. Jedynie mały pluszowy zajączek nic nie mówił, tylko uśmiechał się tajemniczo.

 Wielkanoc - tradycje i obyczaje

 

Rozmowa na temat opowiadania:

  • Jak nazywają się święta, do który przygotowywała się Tola?
  • Kto przyjechał na święta do Toli?
  • Co babcia przywiozła ze sobą?
  • Co posadziła Tola na talerzu?
  • Co tata zrobił z jajek?
  • Jak nazywały się jajka, które malowała Tola?
  • Co babcia dała Toli do oglądania?
  • Jak wyglądał stół wielkanocny n obrazku w książce, którą babcia dała Toli?
  • Co Tola najbardziej lubi w świętach Wielkanocnych?

 

Pisanki we wzorki – zabawa ruchowo – naśladowcza na podstawie wiersza K. Bayer „Pisanki”

 

Leżą w koszyczkach piękne pisaneczki                (dz. rysy ja kształt dużego jajka)

kolorowe, malowane, ładnie układane              (dz. naśladuję malowanie jajka pędzelkiem)

Pierwsza ma kropeczki                                          (dz. rysują kropeczki)

druga gwiazdki złote                                              ( dz. rysują gwiazdki)

a na trzeciej siedzi

malowany kotek                                                     ( dz. rysują kotka)

W ten wielkanocny, wielkanocny ranek

poukładam w koszu                                              ( dz. rysują kosz)

śliczne jajka malowane,

kolorowe pisanki                                                   ( dz. rysują jajko duże i małe)

 

Kolorowe Pisanki, kraszanki  –wykonanie z wydmuszki kolorowych pisanek według własnego pomysłu.

 

Zabawa ruchowa  z elementem orientacyjno – porządkowym: „Gdzie są pisanki i kraszanki?”

 

w pokoju rozmieszczamy kolorowe pisanki i kraszanki ( obrazki lub wykonane z wydmuszek),

dzieci biegają swobodnie w rytm kołatki, na hasło: Gdzie są pisanki?,  Gdzie są kraszanki?  - biegną do pisanki lub kraszanki.

 

6.04.2020 r. (poniedziałek)

 

Kończenie zdań – rymów.

v  Na wielkanocnym stole

 kolor się miesza z…                    (kolorem)

 

v  Przy obrusie biała firanka,

złoty dzwonek…..                        (baranka)

 

v  Śmieją się z każdej strony

owsa wstążki…                              (zielone)

 

Wiersz: „Przed Wielkanocą” D. Niemiec

Pomogę mamie upiec makowca i babkę.

Na babkę, wiem to na pewno, zawsze babcia ma chrapkę.

Ale najpierw trzeba święconkę przygotować.

Może tym razem czekoladowe jajka tam schować?

Babcia jak co roku tłumaczy: „do koszyka pisanki wędrują,

zobaczysz wnusiu, na śniadanie na pewno ci posmakują”.

Dziadek z tatą też dzielnie mamie pomagają,

od samego rana dom cały sprzątają.

Fajnie jest być razem, szykować wszystko na święta,

pomagać sobie, kochać bliskich, o wielkanocnych zwyczajach pamiętać.

 Obraz Wielkanocny koszyk motywu obrazu 1 na wymiar • wstążka ...

 

 

Rozmowa na temat wiesza:

  • O jakich świętach była mowa w wierszu?
  • Kto brał udział w przygotowaniach do świąt?
  • Co takiego działo się podczas przygotowań?
  • Jak myślicie, jak czuła się dziewczynka?
  • Czy osoby z tej rodziny się kochają?
  • Dlaczego tak uważacie?
  • Czy wy pomagacie swoim bliskim w przygotowaniach do świąt?
  • W jaki sposób pomagacie?
  • Jak czujecie się w święta, gdy przebywacie ze swoimi bliskimi?

 

„Pomagam mamie” – zabawa pantomimiczna

Dzieci swobodnie biegają, gdy usłyszą gwizdek zatrzymują się i pokazują czynność, którą wymieni rodzic ( Pomagam mamie: zetrzeć kurze z półek, mieszać ciasto, odkurzać, nakrywać do stołu, kroić warzywa, wkładać jajka do koszyka itp.).

 Rodzinka 2+3: Obowiązki dzieci

 

 

Wielkanocna gra – zabawa w kole.

Uczestnicy podają sobie z rąk do rąk wielkanocną pisankę – szybko, ale z zachowaniem ostrożności. Wszyscy wypowiadają w tym czasie rymowankę:

DZIADEK, BABCIA, MAMA, TATA, SIOSTRA, BRAT I JA.

WSZYSCY BARDZO LUBIMY WIELKANOC, NICH SIĘ TOCZY GRA.

Osoba, która trzymała pisankę w momencie , gdy padło ostatnie słowo rymowanki, wchodzi do środka koła i udaje wielkanocnego kurczaka, który wykluł się z jajka. Zabawa kończy się, gdy wszyscy zostaną kurczakami.

Kurczak wielkanocny grafika wektorowa | Depositphotos®

W wielkanocnym koszyku” – ćwiczenia w budowaniu zdań:

Rodzic układa z jednej strony obrazki przedstawiające członków rodziny (Odwrócone tyłem), pośrodku układa obrazek koszyczka, z drugiej strony obrazki produktów wchodzących w skład święconki ( odwrócone tyłem). Następnie dzieci odkrywają po jednym obrazku z każdej strony koszyka i na podstawie tego, co przedstawia, układają zdanie, np.: MAMA WKŁADA JAJKA DO KOSZYKA.

koszyczek wielkanocny kolorowanka - Szukaj w Google | Kolorowanka ...

Wielkanoc – radosne święta – zabawa dydaktyczna.

Oglądanie ilustracji w książkach i obrazków związanych ze świętami. Podawanie nazw przedstawionych na nich elementów; zwrócenie uwagi na to, co kojarzy się ze świętami: baranek, palemka, kurczaczek, pisanka. Utrwalanie nazwy: Wielkanoc i swobodna rozmowa o tym, dlaczego obchodzimy to święto. Następnie dajemy dziecku obrazek przedstawiający pisanki pocięty na trzy części. Zadaniem dziecka jest ułożenie obrazka i naklejenie go na kartkę.

 Wielkanoc: Ozdoby - Pisanki do pobrania, drukowania, wycinania

 

 

„Zajączki” – zabawa ruchowa skoczna:

Rozkładamy na podłodze ( dywanie) sylwety pisanek, między którymi dziecko ma się poruszać podczas muzyki. Gdy muzyka milknie, dziecko staje przed wybraną pisanką i obunóż przeskakuje przez nią.

 

 

 

Masażyk: Płynęła sobie rzeczka
(palcem rysujemy na plecach krętą rzeczkę)
Świeciły dwa słoneczka
(rysujemy dwa kółka)
Idą konie
( palcami udajemy kroki konia)
Przeszły słonie
(palcami udajemy ciężkie słoniowe kroki)
Spadł deszczyk
(palcami naśladujemy spadające krople)
Przeszedł panią/pana dreszczyk?
(łaskoczemy dziecko w boczki)

 

03.04.2020 (piątek)

Kto pamięta zajęcia z rytmiki ręka do góry?

 

Zabawa dydaktyczna: „Co mi jest potrzebne?” ( według Z. Bogdanowicz)

Zabawa polega na rozróżnianiu ruchów związanych z określoną czynnością oraz określaniu przydatności przedmiotów potrzebnych do ich wykonania.

Pokazujemy dzieciom, np.: miotłę ( ściereczkę do kurzu, pojemnik na wodę do kwiatów, trzepaczkę do piany…) oraz inne przedmioty potrzebne do sprzątania przed świętami oraz przygotowywania świątecznych potraw. Wykonujemy nimi ruchy naśladujące: zamiatanie… Potem dzieci naśladują te czynności.

Przebieg zabawy:

Dzieci siedzą, przedmioty potrzebne do wykonani czynności leżą na stoliku z boku. Rodzic wykonuje ruchy naśladujące, np.: ubijanie piany z białek. Po wykonaniu ruchu prosi dziecko, aby powiedziało co zrobił. Po odgadnięciu , jaka to czynność, dziecko przynosi odpowiedni przedmiot ( trzepaczkę). Po przyniesieniu dziecko pokazuje, że potrafi posługiwać się danym przedmiotem itd.

Ćwiczenia narządów artykulacyjnych:

  • Rozpoznawanie nagranych głosów zwierząt: baranka, kury, koguta, kurczątka.
  • Naśladowanie głosów tych zwierząt:

-beczą baranki

-gdaczą kury

-pieją koguty

-piszczą kurczątka

 4 okl. 1 okl WIELKANOC PIERWSZA KOMUNIA ŒW - PDF Darmowe pobieranie

Obraz w ramie :Zwierzęta gospodarskie -Decor Mint - Strona 1

 mazowiecka

 figurki wielkanocne - 7424649536 - oficjalne archiwum allegro

 

Ćwiczenie warg, języka, podniebienia miękkiego;

  • Robienie dzióbka z warg.
  • Nadymanie policzków i mówienie kukuryku.
  • Głośne mlaskanie ( jak pijący wodę pies).
  • Gęganie ( naśladowanie głosu gęsi)
  • Opuszczanie i podnoszenie szczęki dolnej, żucie 9 jak krowa).

Zabawa tekstem wiersza „Strojnisie” R. Przymusa

Jajko powiedziało

do swej koleżanki:

- Wielkanoc!

Musimy zmienić się w pisanki.

Rodzic jest dyrygentem, który okazuje jak dzieci maja wypowiadać tekst wierszyka:

  • Jeśli podniesie ręce do góry – dzieci mówią wierszyk wysokim głosem, a gdy je opuści – mówią niskim głosem.
  •  Jeśli rusza szybko ( w poziomie) dłońmi – dzieci mówią wierszyk szybko, a jeżeli jego ruchy są wolne – dzieci mówią wierszyk powoli.

Jeśli porusza rękami w pozycji wyrażającej smutek (opuszczone ramiona, pochylona głowa, smutna twarz…) – mówią wiersz ze smutkiem, a jeżeli porusza dłońmi uśmiechnięty, wyprostowany – mówią wesoło.

Gry Wielkanocne dla dziewczyn i dziewczynek.

 

Opowiadanie: „Bajeczka wielkanocna” A. Galicy

     Wiosenne słońce tak długo łaskotało promykami gałązki wierzby, aż zaspane wierzbowe Kotki zaczęły wychylać się pączków.

-Jeszcze chwilę – mruczały wierzbowe Kotki. – Daj nam jeszcze pospać. Dlaczego już musimy wstawać?

A słońce suszyło im futerka, czesało grzywki i mówiło:

-Tak to już jest, że musicie być pierwsze, bo za parę dni Wielkanoc, a ja mam jeszcze tyle roboty.

Gdy na gałęziach siedziało już całe stadko puszystych kotek. Słońce powędrowało dalej.

Postukało złotym palcem w skorupkę