Grupa I ,,Biedroneczki" (3-latki)

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

Grupa I „Biedronki "we wrześniu realizuje tematyki kompleksowe:

1.„W przedszkolu”

2.,,Wakacyjne wspomnienia”

3.„Jesteśmy bezpieczni”

4„Dbamy o siebie i środowisko”

 

We wrześniu nabywamy wiadomości i umiejętności:

  • Zachęcanie dzieci do nawiązania kontaktu z N. I pozostałymi dziećmi.
  • Wspomaganie dzieci przy pierwszych kontaktach – przedstawianie się imieniem oraz zapamiętywanie imion innych dzieci.
  • Zapewnienie dzieciom poczucia bezpieczeństwa w nowym miejscu.
  • Poznanie rozkładu pomieszczeń przedszkolnych oraz omówienie zasad poruszania się w przedszkolu.
  • Nabywanie umiejętności wyrażania słowami własnych potrzeb.
  • Kształtowanie umiejętności rozumienia funkcji znaczków przedszkolnych, rozpoznawanie swojego znaczka w różnych miejscach.
  • Zapoznanie z zasadami funkcjonowania w grupie.
  • Rozwijanie orientacji w przestrzeni poprzez wprowadzenie pojęć: na górze, na dole, obok.
  • Zwracanie uwagi na odkładanie swoich rzeczy przy własnym znaczku.
  • Kształtowanie prawidłowych nawyków higienicznych.
  • Zapoznanie z wyposażeniem łazienki oraz podawanie nazw przyborów toaletowych i określanie, do czego służą.
  • Zapoznanie z nazwami kącików tematycznych oraz ich wyposażeniem.
  • Grupowanie przedmiotów według rodzajów.
  • Wdrażanie do zgodnej zabawy wspólnymi zabawkami, kształtowanie poczucia współodpowiedzialności za porządek w sali.
  • Budowanie poczucia przynależności do grupy i integrowanie się z nią.
  • Wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych: przepraszam, dziękuję, proszę.
  • Zachęcanie do swobodnego wypowiadania się w czasie zabaw.
  • Rozumienie pojęć mały, duży.
  • Kształtowanie umiejętności rozpoznawania umówionych sygnałów i reagowania na nie.
  • Poznanie zasad warunkujących bezpieczeństwo na terenie ogrodu przedszkolnego, czerpanie radości ze wspólnej zabawy.
  • Rozwijanie orientacji w przestrzeni.
  • Próby posługiwania się określeniami: na, pod, obok, za.
  • Konstruowanie budowli z wykorzystaniem różnego rodzaju klocków.
  • Zapoznanie z pracą policjanta jako osoby, która dba o nasze bezpieczeństwo.
  • Rozwijanie kompetencji matematycznych poprzez przeliczanie elementów w dostępnym zakresie.
  • Poznanie miejsc wyznaczonych do przechodzenia przez jezdnię.
  • Układanie prostych rytmów z pasków białych i czarnych.
  • Rozpoznawanie kształtu koła; posługiwanie się pojęciem koło.
  • Rozróżnianie uczestników ruchu drogowego: piesi, kierowcy, pasażerowie.
  • Wdrażanie do słuchania i wykonywania poleceń.
  • Rozwijanie spostrzegawczości słuchowej- rozpoznawanie dźwięków i podawanie nazw pojazdów, które te dźwięki wydają.
  • Rozpoznawanie i podawanie nazw części ciała.
  • Kształtowanie i wspieranie samodzielności dzieci w zakresie korzystania z toalety i wykonywania codziennych czynności higienicznych.
  • Rozumienie znaczenia mycia rąk dla zdrowia, utrwalanie etapów i zasad dotyczących mycia rąk.
  • Rozpoznawanie i podawanie nazw przedmiotów służących do dbania o higienę osobistą, uczenie się wykonywania czynności samoobsługowych.
  • Ćwiczenia mięśni narządów mowy – ćwiczenia logopedyczne.
  • Podawanie nazw i wskazywanie części twarzy, dostrzeganie różnic i podobieństw między twarzami.
  • Uczenie się wykonywania czynności porządkowych.
  • Wdrażanie do odkładania zabawek na ich stałe miejsca.
  • Posługiwanie się nazwami kolorów podstawowych.