Jesteś tutaj: Start / #Zostańwdomu-kronika

#Zostańwdomu-kronika

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

 

18.06.2020 r. (Czwartek)

„Truskawki pełne witamin” – zachęcanie dzieci do spożywania sezonowych owoców, mycie owoców przed spożyciem.

 

 

Recytacja wiersza:

„Truskawka” D. Strzemińska – Więckowiak

 

Przyjrzyj się dobrze truskawce,

Która rośnie na rabatce.

Jest czerwona i dojrzała,

W pestkach jest maleńkich cała.

 

Ma poziomkę w swej rodzinie,

I ze smaku w świecie słynie.

Latem są truskawek zbiory –

Możesz robić z nich przetwory –

Soki, konfitury, dżemy,

Delikatne musy, kremy.

 

Myj owoce, zanim zjesz,

I się zdrowiem swoim ciesz.

W smaku swoim są wprost wyśmienite –

 Oczywiście , te umyte.

 WWW Wiersze Wycieczki Wspomnienia: Wiersz dla dzieci: Truskawkowe lato

Pytamy:  Czego dowiedzieliście się o truskawce?

Pokoloruj:

Truskawka - kolorowanka dla dzieci do druku | osesek.pl - serwis ...

Myjemy ręce przed posiłkami i po zabawie.

MYCIE RAK HIGIENA - Ułóż Puzzle Online za darmo na Puzzle Factory

 

 

„Jaka to pogoda” – naśladowanie ruchem zjawisk atmosferycznych lub czynności z nimi związanych, odczytywanie symboli.

Wykładamy piktogramy oznaczające wybrane zjawiska atmosferyczne, dzieci odczytują symbole, wspólnie z rodzicami ustalają formę ruchu:

 

Słoneczna pogoda – słońce          (swobodny bieg)

 LAMPA LAMPKA ŚCIENNA NOCNA DZIECI SŁOŃCE SŁONECZKO - 6835191869 ...

Wirujące liście                                 ( stanie w rozkroku, ręce uniesione, skłony tułowia w pozycji

                                                             czołowej)

 Spadać I Wirujący Jesień Liście Obraz Stock - Obraz złożonej z ...

 

Chmury – zachmurzenie               ( powolny chód)

 Bajki i opowiadania dla dzieci, bezpieczne gry i zabawy

Chmury i krople – opady deszczu    ( marsz z daszkiem z rąk nad głową)

Chmury i deszcz

Śnieżynka – pady śniegu                  ( rzucanie śnieżkami)

Chmura Z Spada Płatek śniegu Wektorowa Ilustracja Odizolowywająca ...

 

Chmura z błyskawicą  - burza            ( kucnięcie, objęcie rękoma kolan)

Chmury - Maluchity

 

Muzyka do marszu. Dźwięk dzwonka oznacza ukazanie symbolu. Podpowiada dzieciom odpowiednia formę ruchu.

 

„Kalendarz pogody’ – rozpoznawanie i podawanie nazw zjawisk atmosferycznych, rozróżnianie związanych z nimi przyjemnych i nieprzyjemnych emocji, określanie pogody zaobserwowanej za oknem.

Tygodniowy kalendarz pogody. Wariant 2 - Printoteka.pl

To jest kalendarz pogody na cały tydzień, codziennie możecie obserwować pogodę i zamieszczać odpowiedni symbol, być może trzeba będzie zamieszczać więcej niż jeden symbol. Dzieci obserwują jaka jest pogoda tego dnia i zamieszczają symbole na kalendarzu pogody.

 

17.06.2020 r. (środa)

„Eksperymenty z kolorami” – obserwowanie procesu tworzenia się nowych barw, dostrzeganie odcieni, podawanie nazw kolorów.

Na białym brystolu za pomocą atomizera nakładamy kolory podstawowe. Zachęcamy dzieci do obserwacji, co się dzieje, gdy kolory się połączą. Dzieci siadają do stolika , mają do dyspozycji plastikowe talerzyki, waciki, które są nawilżone czystą woda, rozwodnione farby w kolorach podstawowych w kubeczkach. Dzieci dużymi pędzlami nanoszą kolory na waciki, obserwują efekty tych działań, podają nazwy kolorów, określają ich nasycenie.

 

Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych.

 Jak zachęcić dzieci do mycia rąk? - Vendoria.pl

„Przepis na tęczę” – poznawanie zjawisk atmosferycznych, rozpoznawanie kolorów tęczy, rozwijanie pamięci.

Rozkładamy duży arkusz białego papieru, przygotowane pojemniczki z pociętą krepina w kolorach tęczy i recytujemy wiersz:

 

Weź bukiecik polnych wrzosów            ( rozsypujemy łukiem fioletowe skrawki krepiny)

Dzbanek chabrowego sosu,                    ( rozsypujemy łukiem granatowe skrawki krepiny)

Szklankę nieba wlej pomału,

garść niebieskich daj migdałów.             ( rozsypujemy łukiem niebieskie skrawki krepiny)

dorzuć małą puszkę groszku.

nać pietruszki wsyp (po troszku!),          (Rozsypujemy zielone skrawki krepiny)

włóż pojęcia dwa zielone

i zamieszaj w prawą stronę.

Dodaj skórkę od  banana,

łąkę mleczy i stóg siana,                           (rozsypujemy żółte skrawki krepiny)

szczyptę słońca, dziury z serka

i cytryny pół plasterka.

Weź jesieni cztery skrzynki,

zapach świeżej mandarynki                    ( rozsypujemy pomarańczowe skrawki krepiny)

Pompon od czerwonych kapci,

barszcz z uszkami ( dzieło babci)…

Jeszcze maków wrzuć naręcze

i gotowe…                                                 (rozsypujemy pomarańczowe kawałki krepiny)

Widzisz tęczę?

 Beztroscy Młode Dzieci ślizgają Się Puszek Tęcza Ilustracja Wektor ...

 

 

Pytamy;

  • Z czego w wierszyku powstała tęcza?
  • Jak naprawdę powstaje tęcza?
  • Jak nazywają się kolory, które można zobaczyć w tęczy?

 

„Tęczowy taniec” -  rozwijanie kreatywności ruchowej, ćwiczenia rozmachowe rąk. Dzieci otrzymują długie paski krepiny. Poruszają się zgodnie z muzyką. Na hasło: TĘCZA – rysują zamaszystymi ruchami łuki nad sobą, obserwują zachowanie się pasków.

 

Pokoloruj tęczę.

 

Kolorowanki: Kolorowanki: Tęcza do druku dla dzieci i dorosłych ... 

„Bańki mydlane” –zabawy z elementami ćwiczeń oddechowych, próby dostrzegania kolorów tęczy w bańkach.

 Miłego dnia:)

16.06.2020 r. (Wtorek)

„Pietruszka” – poszerzenie wiedzy przyrodniczej na podstawie wiersza – trzymamy w reku pietruszkę z nacią i recytujemy wiersz:

Choć tu do mnie

pietruszko!

opowiem ci na uszko

o tym

jak byłaś mała,

jak w nasionku

zmieściłaś się cała,

jak cię mama posadziła

w ogródku,

jak rosłaś powolutku…

Opowiem ci o tym na uszko,

biało – zielona pietruszko.

I jeszcze na dodatek zawiążę ci wstążkę

na liściach,

żebyś była taka ładna

jak kwiatek!

 

Prosimy dzieci, by opowiedziały historie pietruszki: Jak była na początku?

Co się działo z pietruszką, że wygląda teraz tak pięknie i okazale?

Przed dziećmi leżą klocki – rodzice uderzają w bębenek – tyle nasion posadzi gospodarz w ogrodzie. dzieci liczą i układają przed sobą tyle klocków, ile było uderzeń. przeliczają klocki, dotykając po kolei każdy z nich. zabawę należy powtórzyć.

 

Pamiętamy o częstym myciu rak po zabawie i przed posiłkami.

 Jak zachęcić dzieci do mycia rąk? Jak... - BLIŻEJ PRZEDSZKOLA ...

Zjawiska atmosferyczne” – rozwijanie i uwrażliwianie słuchu poprzez rozwiązywanie zagadek słuchowych. Poznanie zjawisk atmosferycznych występujących w czasie burzy.

rozkładamy piktogramy przedstawiające zjawiska atmosferyczne prosimy o ciszę, ponieważ, aby odgadnąć zagadki, trzeba uważnie słuchać nagrania, a potem dopasować obrazek do usłyszanych dźwięków: deszcz, ulewa, wiatr, wichura, burza, grad.

Grupa I ,,Biedroneczki

Dzieci odgadują zagadki, podają rozwiązania, wskazują symbol danego zjawiska. Potem rozmawiają o zjawiskach atmosferycznych. Odpowiadają na pytania:

- Jaką pogodę lubicie najbardziej i dlaczego?

- A jaka pogoda według was jest niebezpieczna I dlaczego?

Pokazujemy dzieciom obrazki związane z burzą:

 

 Co robić gdy DZIECKO BOI SIĘ BURZY?

 

 Tragedia na obozie harcerskim w Suszku. 'To wyglądało jak gra ...

Opowiadamy, ze wiosna i latem często zdarzają się burze. Mówimy, jak zachować się w czasie burzy, należy słuchać komunikatów, jeśli burza rozpocznie się, gdy będziemy na spacerze, trzeba schować się do sklepu, jeśli nie ma takiej możliwości, nie można biegać, lepiej chodzić małymi kroczkami, albo trzymać nogi złączone i przykucnąć. Niebezpieczne jest chować się na placu zabaw pod zabawkami, jeśli te maja metalowe pręty, nie wolno stawać pod drzewami lub słupami.

 

„Piorun” –malowanie zygzaków na dużej powierzchni. Oglądanie piorunów na obrazkach. wyjaśniamy dzieciom, że piorun to wyładowanie elektryczne o bardzo dużej mocy- może złamać drzewo, zapalić je, zniszczyć dom, pioruny biegną  od chmury do ziemi. Dzieci w pozycji stojącej ćwiczą rysowanie piorunów w powietrzu. Następnie dajemy dzieciom żółtą kredkę i na dużym czarnym arkuszu papieru kreślą zygzaki z góry do dołu.

 

„Złap mój cień” – podczas spaceru w słoneczny dzień zwracamy uwagę dzieci na cienie. Stajemy naprzeciwko siebie i patrzymy na cień drugiej osoby – mamy, taty. Zabawa polega na dotknięciu cienia drugiej osoby stopą.

„Syk węża” – zabawa usprawniająca rozwój mowy, wydłużanie fazy wydechowej, utrwalanie nawyku mówienia na wydechu, usprawnianie warg i czubka języka, utrwalanie prawidłowej artykulacji głosek.

 

Dzieci otrzymują skakanki, ciągną je za sobą po linii proste, falistej, zygzakowatej. Informujemy dzieci, że skakanki to nasze węże, będziemy syczeć jak te zwierzęta.

 

 Rysunek, przyjacielski, wąż. Litera, rysunek, ilustracja, wąż.

Idzie sobie mały wąż.

idzie i tak syczy wciąż.

s//s, s//s*

 

Idzie sobie tenże wąż

W stronę lasu, sycząc wciąż.

s//s, s//s*

 

Syczy, syczy wężyk mały.

W syku jego urok cały.

s//s, s//s*

 

Nikt nie syczy pięknie tak,

Ani krowa, ani szpak.

s//s, s//s*

 

Nie potrafi tak ropucha,

Nawet ta brzęcząca mucha.

s//s, s//s*

 

Twe syczenie, wężu mój,

Też podziwia pszczółek rój.

s//s, s//s*

 

W miejscach oznaczonych* dzieci powtarzają za rodzicem, naśladują syk węża – jak najdłużej na jednym wydechu dwukrotnie wypowiadają z jednakowym natężeniem głosu głoskę s, robiąc jedną pauzę//, w czasie, której na chwilę wstrzymują oddech.

 POWODZENIA :)

 

 

TEMATYKA TYGODNIA: „LATO”

15.06.2020 r. ( poniedziałek)

„Razem z latem” – zapoznanie z piosenką.

Chodzi złote lato

w kapeluszu z kwiatów,

w rękach ma latawiec,

biega z nim po trawie.

Refren: Hopsa, hopsa, razem z latem ja. (2x)

Czasem dla ochłody

lato zjada lody.

Zjada je powoli,

gardło go nie boli.

 

„Słońce i deszcz” – dzieci maszerują, na hasło: SŁOŃCE – prostują się i wystawiają twarze do słońca, unoszą ręce; na hasło: DESZCZ – kucają, zasłaniają głowy rękoma.

Dajemy dzieciom kolorowe koła, dzieci kładą kola w miejscu, gdzie padają promienie słoneczne. Pytamy: Poczym takie miejsce można rozpoznać? Jak ono wygląda?

Przy stoliku przygotowane są kartki i stemple w podstawowych kolorach. Dzieci podają nazwy kolorów. Zapraszamy do zabawy kolorami: stemplowanie kolor na kolorze, pokrywanie poprzedniego koloru stempla częściowo innym kolorem. Dzieci podaja nazwy powstałych kolorów. Tworzą obrazy nierealne i realne. Po skończonej zabawie artystycznej dzieci sprawdzają czy koła są nadal oświetlane przez słońce. Do dalszej obserwacji zostają tylko koła, które nadal są oświetlone przez słońce.

Pamiętamy o częstym myciu rąk po zabawie i przed posiłkami.

Jak przekonać dziecko do mycia rąk?

 

 

„Ziarenko” -  poszerzenie wiedzy przyrodniczej, wzrost rośliny. Pokazujemy dzieciom małe ziarenko fasoli. Spróbujcie Zamienić się w tak malutkie ziarenka. Dzieci zwijają się w kłębuszki, starają się zwinąć jak najciaśniej. Posłuchajcie historii o ziarenku.

   Małe Ziarenko spało mocno, głęboko pod ziemia. Pewnego razu otworzyło jedno oko, ale wokół było bardzo ciemno i zimno.

-- Eee….Brrrr…. Nic ciekawego – poszło dalej spać.

Pewnego wiosennego dnia Ziarenko poczuło, że wokół niego robi się coraz cieplej. Nie wiedziało skąd to uczucie, ale było ono bardzo miłe. Kolejnego dnia Ziarenko poczuło, że coś je obmywa, a ziemia wokół jest coraz cieplejsza. Zapragnęło więcej i więcej obmywania i  ciepła, zaczęło poszukiwać. Wysunęło jedną rękę, a tam brrrrrrrr zimno, wysunęło drugą rękę w przeciwnym kierunku.

- Ojej, ciepło, tak bardzo chce mi się pić, jeszcze, jeszcze – Ziarenko wyciągało rękę do ciepła i wody, aż nagle… stało się wokół bardzo jasno. Ziarenko zapłakało.

- Co się stało? Nic nie widzę!

- Przyzwyczaisz się do mego światła – pogłaskało je Słonko swym promykiem.

-Pomożemy ci – szepnął szumiący, ciepły Deszczyk.

 

Gramy na dzwonkach i zachęcamy dzieci, aby  wyprostowały swoje ciała, wyciągnęły ręce do góry i na boki. Rozmawiamy na temat opowiadania, rozdzielamy treści fikcyjne ( uczucia ziarenka) od rzeczywistych( pomoc deszczu i słońca przy wzroście rośliny).

 

Ziarenko fasoli sadzimy do doniczki w ziemi, a drugie  - słoik z wodą, przykryty gazą – obserwujemy wzrost rośliny oraz korzeni.

Domowa hodowla fasolki - Kura Domowa - lifestyle, diy, testowanie ...Hodowla fasolki - Moje Dzieci Kreatywnie

„Promyki słońca” – usprawnianie motoryki małej poprzez rysowanie linii.

Prosimy dzieci, aby zobaczyły, czy koła, które rozłożyły rano w dalszym ciągu są w promieniach słońca. dzieci obserwują i opisują sytuację. Mówią, gdzie jest słońce.

Dajemy dzieciom kartki, dzieci układają kartki pionowo, na górze przyklejają słońce żółte kółko, na dole kartki rysują ziarenka według własnego pomysłu, a następnie rysują promyki od słońca do ziarenka. Zwracamy uwagę na kierunek kreślenia: z góry do dołu.

Powodzenia:)