Zabawa logopedyczna

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
31 marca 2020

Zabawa logopeyczna- rozwijająca aparat mowy.

 

„Dzień dobry zwierzątka”

 

Mama lub tata  zaprasza dziecko do zabawy. Prosi, żeby dziecko podczas słuchania opowiadania naśladowało ruchami narządów mowy i dźwiękami zachowania zwierząt.

 

 

,,Dzień dobry zwierzątka”

Bardzo wcześnie rano wszystkie zwierzęta jeszcze smacznie spały.

Kogut i kury w kurniku na grzędzie (dziecko oblizuje czubkiem języka górne zęby po wewnętrznej stronie),

krowa i koń w oborze (wysuwa język za górne zęby i cofa go do podniebienia miękkiego),

a piesek w budzie (ustawia język w przedsionku jamy ustnej i oblizuje  górne zęby).

Pierwszy obudził się kogut, wyskoczył z kurnika (szeroko otwiera buzie i wysuwa język, nie dotykając o zęby),

rozejrzał się po podwórku (ma szeroko otwarte usta i przesuwa język w kąciki ust),

wyskoczył na płot (wysuwa język nad górną wargę) i głośno zapiał −kukuryku!!

Głośne pianie koguta obudziło kury, które zawołały – ko – ko – ko!!

Na śniadanie kurki zjadły ziarenka (dziecko chwyta ziarenka ryżu preparowanego lub płatków śniadaniowych).

Obudził się też piesek, zaszczekał – hau hau, hau!!

Pobiegał w koło podwórka (otwiera szeroko usta i oblizuje wargi ruchem okrężnym).

Zmęczył się bardzo tym bieganiem i dyszy (wysuwa język do brody).

Wyszedł także ze swej kryjówki kotek i zamiauczał – miau, miau!!

Wypił mleczko z miseczki (wysuw język nad dłońmi ułożonymi w kształcie miseczki).

W chlewiku świnka zaczęła potrącać ryjkiem drzwi.

Krowa zaryczała – muu, muu!!

A koń zaparskał, że też już nie śpi (parska, klaszcze).

A ty co mówisz wszystkim rano, gdy się obudzisz? (dziecko mówi: dzień dobry).

 

PS: Pamiętajcie, żeby dziecko  podczas udawania każdego ze zwierzaków, dodatkowo  naśladowało odgłosy.