Grupa III,,Żabki"(5-6latki)

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

 

Kwiecień

 

 

 

 Tydzień I  ,,Dbamy o naszą planetę”

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • utrwalenie pojęć „globus”, „ekolog” i „planeta Ziemia”, kształtowanie nawyku segregowania odpadów, oszczędzania wody, energii; kształtowanie zachowań proekologicznych, budowanie poczucia odpowiedzialności za planetę z myślą o przyszłych pokoleniach
  • utrwalenie wiedzy na temat kolorów śmietników i surowców, które do nich należy wrzucać, wprowadzenie pojęć kompost, wysypisko, sortownia, kształtowanie umiejętności segregowania śmieci; kształtowanie zachowań proekologicznych
  • zapoznanie i utrwalenie wiedzy o odnawialnych źródłach energii, doskonalenie umiejętności przeliczania, porównywania oraz dokonywania innych czynności matematycznych, kształtowanie zachowań proekologicznych
  • zapoznanie ze sposobami oszczędzania wody, wprowadzenie pojęcia „deszczówka”, kształtowanie nawyku oszczędzania wody, kształtowanie zachowań, stylu życia proekologicznego
  • wprowadzenie pojęcia „recykling”, „drugie życie przedmiotów”, rozwijanie wyobraźni,kreatywności dziecka, kształcenie postawy „Nie wyrzucaj, wykorzystaj”

 

 

 

 

 

 Tydzień II   ,,Wyprawa na łąkę”

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • uwrażliwianie na otaczającą przyrodę, zapoznanie z wyglądem i nazwami pierwszych wiosennych kwiatów, poznawanie sposobów pomagania owadom, rozwijanie sprawności fizycznej
  • poznanie kształtu litery ł, Ł, wprowadzenie do pisania i czytania, doskonalenie umiejętności słuchania utworów literackich, rozwijanie motoryki małej
  • rozwijanie sprawności manualnej, uwrażliwianie na otaczającą przyrodę, doskonalenie umiejętności matematycznych w aspekcie miarowym, doskonalenie umiejętności określania położenia przedmiotów w odniesieniu do innych przedmiotów
  • rozwijanie motoryki małej, koncentracji i uwagi, śpiewanie piosenki, uwrażliwianie zmysłów poprzez zabawy usprawniające percepcję słuchową, rozwijanie sprawności ruchowej
  • rozwijanie zdolności manualnych, kształtowanie zmysłów, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, nawiązywanie relacji rówieśniczych, rozwijanie sprawności fizycznej

 

 

 Tydzień III  ,,Kto nam pomoże?”

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne

  • wdrażanie do posługiwania się adresem, doskonalenie pamięci słuchowej, wyrabianie szacunku do pracy służb ratunkowych, poznanie nazw zawodów służb ratunkowych i numerów alarmowych
  • wyrabianie szacunku do pracy służb ratunkowych, wzbogacenie słownictwa, wdrażanie do wypowiadania się pełnym zdaniem, nauka postępowania w sytuacjach wymagających wezwania pomocy
  • utrwalenie wiadomości na temat pracy strażaka, rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, klasyfikowanie figur geometrycznych, doskonalenie pracy w grupie, kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków z zabaw badawczych
  • utrwalenie informacji na temat pracy lekarza, utrwalenie znajomości poznanej piosenki, rozwijanie wrażliwości muzycznej, rozwijanie sprawności fizycznej
  • utrwalenie wiadomości na temat służb ratunkowych, utrwalanie umiejętności wzywania służb ratunkowych, rozwijanie wrażliwości sensorycznej, doskonalenie percepcji słuchowo-ruchowej

Tydzień  IV ,,Majowe święta”

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • kształtowanie poczucia przynależności do narodu, budzenie postawy patriotycznej, wyrażanie szacunku wobec innych osób, nawiązywanie relacji rówieśniczych
  • rozwijanie umiejętności analizy głoskowej i sylabowej wyrazów, rozwijanie umiejętności budowania wypowiedzi, zapoznanie z wybranymi zabytkami Warszawy, utrwalanie właściwego zachowania podczas słuchania i śpiewania hymnu państwowego
  • doskonalenie umiejętności matematycznych w zakresie przeliczania, ćwiczenie umiejętności klasyfikowania, poznawanie nazw największych miast w Polsce i lokalizowanie ich na mapie, doskonalenie współpracy i integracji grupy
  • nauka tańca ludowego, rozwijanie sprawności ruchowej, poznanie znaczenia słowa „tradycja”, kształtowanie umiejętności współpracy w grupie
  • zapoznanie z nazwą „Europa”, przybliżenie celów współdziałania państw w Unii Europejskiej, poznanie nazw wybranych państw europejskich i określenie, gdzie znajdują się na mapie, doskonalenie współdziałania i integracji grupy, rozwijanie wrażliwości sensorycznej