PRZEDSZKOLE NR 3 im. Jana Brzechwy

Grupa II,,Zajączki"(4,5-latki)

16.04. 2020 r.

Serdecznie witam was kochane dzieci.

Na dobry początek dnia zapraszamy Was do zabawy: „Tunel” – jeżeli jest to możliwe ustawcie kilka krzeseł tak by powstał tunel. Zabawa polega na przeczołganiu się pod ustawionymi krzesełkami. Zabawę możecie powtórzyć kilka razy.
Zabawa „Wyrabianie ciasta” – usiądźcie teraz na krzesełku. Zdejmijcie skarpetki. Bosymi stopami ugniatamy , wałkujemy, chwytamy palcami stóp leżące na podłodze skarpetki. Po zabawie oczywiście zakładamy skarpetki.                                      
Zapraszamy Was teraz do wysłuchania wiersza Pani Danuty Gellnerowej

Siano

 

Ładujemy sianem wóz-                                                                                                         
jak trzeba -                                                                                                                                
wysoko, wysoko,                                                                                                                          
prawie do nieba.                                                                                                                               
I  wchodzimy na siano pachnące,                                                                                                      
i nad głową                                                                                                                                  
mamy złote słońce.                                                                                                                    
Wiatr za wozem                                                                                                                        
biegnie szybko w ślad,                                                                                                                     
a my z siana,                                                                                                                                  
dzisiaj z góry                                                                                                                       
patrzymy na świat.                                                                                                                           
I jedziemy,                                                                                                                                         
i jedziemy                                                                                                                                
gościńcem wesołym,                           
i wieziemy całą łąkę                                                                                                                       
do naszej stodoły.                                                                                                                                                                                                                                                                             
Rozmowa dotycząca treści wiersza.

 

- Co to jest stodoła?                                                                                                                    
- Co wieziono do stodoły?                                                                                                                 
- Co to jest siano?                                                                                                                             
- Jakie znacie urządzenia lub maszyny, które wykorzystuje rolnik w swojej pracy?   

 

 15.04.2020 r.

Witam! Was drogie dzieci i rodzice.

Temat dnia: Pracowity dzień rolnika.

- Słuchanie wiersza ,,Wspólna praca" - L. Wiszniewskiego. Rodzic zaprasza dziecko do uważnego wysłuchania wiersza. 

,,Wspólna praca"- Ludwik Wiszniewski

Kwaknął kaczor

raz i drugi:

– Na podwórku

widzę pługi...

Kwa, kwa!

Wróbel siedzi

na stodole:

– Już gospodarz

jedzie w pole...

Ćwir, ćwir!

Zając przysiadł

na ugorze:

– Już gospodarz

w polu orze...

Hop, hop!

Na płoteczku

kogut pieje:

– Już gospodarz

w polu sieje...

Ko, ko!

Na topoli

kraczą wrony:

– Już koniki

ciągną brony...

Kra, kra!

Teraz krzyczą

wszyscy razem:

– Oraliśmy

z gospodarzem...

Hej, hej!

Rozmowa dotycząca wiersza.

Wyjaśnienie trudnych pojęć: pług, brony, orka.

Rodzic zadaje pytania:

- Jakie zwierzęta występowały w wierszu?;

- O czym opowiadały zwierzęta?;

- Jakie prace polowe wykonywał gospodarz?;

- Czy wiesz, jakie inne prace wykonuje rolnik?.

 

 „Orzemy pole” – zabawa ruchowa.

Dziecko jest rolnikiem i prowadzi traktor, w pasie ma przełożoną skakankę lub szalok. Rodzic stoi z tyłu za rolnikiem i jest pługiem – trzyma obiema rękami szarfę lub hula-hoop. Na sygnał podany przez Rodzica: Rolnik! dziecko-rolnik maszeruje po pokoju, a rodzic-pług idzie wolniej i stawia opór. Na następny sygnał dziecko z rodzicem zamieniają się rolami.

 

„Przyporządkowanie czynności do pór roku” – zabawa dydaktyczna.

Rodzic gromadzi różne obrazki przedstawiające czynności związane z pracą w polu, charakterystyczne dla różnych pór roku, np. orka, sianokosy, żniwa, przycinka drzew w sadzie, wykopki, okrywanie drzew przed zimą, zbiór kukurydzy, sianie itp. Zadaniem dziecka jest uważnie przyjrzeć się obrazkom, opowiedzieć ich treść i przyporządkować każdą czynność do pory roku.

 Pory roku

pory roku

pory roku

 Praca rolnika

okrywanie drzewekPrzyinanie gałęzi

 sadzenie  Sadzenie warzyw  oranie

 Oranie pola

 wykopki Wykopki

 

„Praca rolnika” – zabawa dydaktyczna.

Rodzic przygotowuje sylwety potrzebne do zabawy. Dziecko manipuluje nimi, dokłada, odkłada i rozwiązuje zadania:

1. W zagrodzie są 3 świnki, 2 krowy i 2 kozy. Ile zwierząt jest w zagrodzie?

2. W oborze są 4 cielątka i 5 krów. Ile zwierząt mieszka w oborze?

3. Na podwórku stoi 1 traktor, 4 przyczepy i 2 kombajny. Ile maszyn jest na podwórku?

 w

 w oborzemaszyny

 

„Praca rolnika” – zabawa naśladowcza.

Rodzic opowiada historię, dziecko ma za zadanie naśladować wszystkie czynności opisane w opowiadaniu.

W wiejskiej zagrodzie praca wre już od świtu. Gospodarz wcześnie wstał, by zająć się zwierzętami. Najpierw wszedł do chlewika, gdzie w wielkich kotłach mieszał paszę dla świń, nalewał wodę do zbiorników i poideł. Wielkimi widłami poprzenosił do boksów belki słomy i siana. Następnie poszedł do stajni, gdzie wsypał owies dla koni i oczywiście nalał wodę do zbiorników. Naniósł również z kopy obok świeżego siana. Na koniec poszedł do obory, gdzie już czekały na niego krowy. Stały i muczały, a on najpierw je nakarmił, a potem zabrał się do dojenia. Podchodził do każdej z nich i siadał obok na małym stołeczku. Obiema rękoma chwytał wymiona i doił krowę. Do wiaderka płynęło ciepłe mleko. Po oporządzeniu zwierząt gospodarz zjadł szybko śniadanie i wyprowadził z garażu traktor. Doczepił do niego pług i wyruszył w pole. Tam zaorał i zbronował całe pole, równiutko, rządek przy rządku. Następnie wsypał ziarno do wielkiego wiadra i zaczął siać – chodząc po polu w jedną i drugą stronę. Przyjechał do domu, zjadł obiad i wyszedł do stodoły, gdzie musiał poprzestawiać bardzo ciężkie worki z paszą dla zwierząt. Zaczęło zmierzchać, znowu doglądał swój dobytek: krowy, konie, świnie, kury oraz kaczki. Wieczorem, po kolacji, mógł nareszcie odpocząć.

Ćwiczenia grafomotoryczne ,,Traktor"- narysuj po śladzie i pokoloruj,

 

 

rtaktor

 

 

 http://www.przedszkole15-konin.pl/images/189KM/46eee06de19bf778f52310cc0dff1c5f.jpg

- Zabawa przy piosence ,,Dziedek fajną farmę miał". 

https://www.youtube.com/watch?v=30nw6AtuGiQ

 

 

14.04.2020 r.

Serdecznie witam was kochane dzieci. Przed nami nowy tydzień pełen ciekawych zajęć i zabaw o Pracy rolnika

Temat dnia: Praca na polu.

„Wieś i miasto” – szukanie różnic i podobieństw na podstawie zdjęć. Rodzic pokazuje dzieciom zdjęcia terenów wiejskich i miejskich. Prosi o wskazanie różnic i podobieństw;

https://pixabay.com/pl/photos/miasto-panorama-architektura-widok-3421920/

https://pixabay.com/pl/photos/kampania-nawadnianie-t%C4%99cza-willa-4366556/

-„Słoma i siano”

Pyta dzieci, czym różni się słoma od siana (siano –wysuszona trawa, pożywienie dla zwierząt, słoma – odpadowy materiał po koszeniu zboża, siano –bardziej miękkie, słoma – szorstka, siano – zielone,słoma – żółta). • siano i słoma lub ich zdjęcia

 

słoma- https://pixabay.com/pl/photos/s%C5%82oma-rolnictwo-t%C5%82o-siano-4327257/

https://pixabay.com/pl/photos/bel-s%C5%82omy-%C5%9Bciernisko-rolnictwo-lato-726976/

 

siano-  https://pixabay.com/pl/photos/siano-pole-trawa-wie%C5%9B-gospodarstwa-242523/

https://pixabay.com/pl/photos/ko%C5%84-siano-je%C5%9B%C4%87-pastwisko-sprz%C4%99g%C5%82o-3384930/

- Jak powstaje chleb oglądanie prezentacji "Od ziarnka do bochenka". https://www.youtube.com/watch?v=ywS5YL9m6pI

https://www.youtube.com/watch?v=99wOP1R-9r8

- Zabawa „ Masażyk”. Dziecko, które jest chlebkiem, leży na brzuchu na podłodze, rodzic-masażysta nad „Chlebkiem”

Piekła baba chleb, ( ugniatanie )

Zrobił się zakalecJak maślany grzyb ( gładzenie obiema dłońmi na przemian)

I gruby na palec.

Pedziołech Marynie (cięcie dłońmi chleba jak „nożami”

Coś ty za stworzynie,Można by się wściec („wbijanie” paluszków )

Jak nie umiesz piec.

 

- Zabawa muzyczna do piosenki ludowej Zasiali górale – osłuchanie z piosenką ludową, interpretacja ruchowa

https://www.youtube.com/watch?v=klVkvV0iPO0

Zasiali górale owies, owies, (wolny ruch ręki – rozrzucanie ziaren raz w prawo, raz w lewo)

Od końca do końca, tak jest, tak jest!

Zasiali górale żyto, żyto, (wolny ruch ręki – rozrzucanie ziaren raz w prawo, raz w lewo)

Od końca do końca wszystko, wszystko!

A mom ci ja mendelicek, (rytmiczne uderzanie w kolana)

W domu dwa, w domu dwa! (rytmiczne klaskanie)

U sąsiada śwarnych dziewuch (rytmiczne uderzanie w kolana)

Gromada, gromada. (rytmiczne klaskanie) itd.

A mom ci ja trzy mendele,

W domu dwa, w domu dwa!

Żadna mi się nie podoba,

Tylko ta, tylko ta!

Zasiali górale owies, owies,

Od końca do końca, tak jest, tak jest!

Pożęli górale żytko, żytko,

Od końca do końca wszystko, wszystko.

A na polu góraleczek

Gromada, gromada,

Czemużeś się wydawała,

Kiejś młoda, kiejś młoda?

Czemużeś się wydawała,

Kiejś mała, kiejś mała?

Będzie z ciebie gospodyni

Niedbała, niedbała!

Ustawienie dzieci do tańca:

Zwrotki: Dziewczynki w środku koła, chłopcy na zewnątrz – dziewczynki naśladują rozrzucanie ziaren.

Refreny: Chłopcy biorą dziewczynki pod boki i tańczą z nimi na zewnątrz koła. Tam, gdzie było

rytmiczne klaskanie, pary przystają i rytmicznie tupią. Następnie powrót do środka koła i tupanie.

 

Praca rolnika w polu

https://www.youtube.com/watch?v=I6EGdIPn8Lg

10.04.2020r.

Witam kochane dzieci i rodziców.

 

Temat dnia: Wielkanocne zwyczaje.

 

 Zabawy dowolne z wykorzystaniem klocków – budowanie największego zamku – doskonalenie precyzji ruchów.

Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych oraz rozwijanie samodzielności dzieci.

Oglądanie czasopism dziecięcych lub książeczek z ilustracjami. Dziecko wskazuje przedmioty i wyodrębnia pierwszą głoskę. Ćwiczenie doskonali umiejętności dziecka i przygotowuje do podjęcia nauki w szkole.

Zabawa ruchowa – „Toczenie piłki po pokoju” z elementem toczenia.

Zabawa ruchowa – „Wyścigi z użyciem jajek drewnianych do mety”  z elementem turlania.

Wielkanoc inaczej – rozmowa na temat obchodzenia świąt w różnych miejscach świata:

- USA – wyścigi jajek;

- Francja – robienie gigantycznego omleta;

- Indie – tworzenie latarni, kwiatków dla przyjaciół;

- Bermudy – robienie latawców.

„ Pomponowe jajko” – zabawa plastyczna, ozdabianie konturu jajka stemplami przygotowanymi z pomponów maczanych w farbie i trzymanych za pomocą klamerki do bielizny.

 

Drodzy Rodzice!

Za nami pełen wrażeń tydzień świąteczny , dzieci czekają już na Wielkanoc. Nie bójcie się włączyć ich w świąteczne przygotowania, są do tego gotowe. Zaangażujcie je w przystrajanie wielkanocnego stołu, na pewno poczują się wyróżnione.

 

ZDROWYCH, POGODNYCH ŚWIĄT WIELKANOCNYCH PEŁNYCH WIARY, NADZEI I MIŁOŚCI. RADOSNEGO, WIOSENNEGO NASTROJU W GRONIE DOMOWNIKÓW ORAZ WESOŁEGO ALLELUJA.

 

 galazka

 

 

09.04.2020 r.

Witam kochane dzieci i rodziców.

Temat dnia : Świąteczny stół .

Cięcie starych gazet na paski za pomocą nożyczek – wyrabianie sprawności manualnej rąk, precyzji ruchów, przygotowanie dziecka do podjęcia nauki w szkole.

 

Zabawy dowolne dziecka z wykorzystaniem dostępnych w domu klocków, układanek, puzzli, gier, maskotek itp.

 

Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych – bardzo proszę rodziców o przypominanie dzieciom o częstym myciu rąk w ciągu dnia: po skończonej zabawie, przed posiłkami, po powrocie z balkonu lub z przydomowego podwórka.

 

Wielkanocne kwiaty – rozpoznawanie i podawanie nazw wiosennych kwiatów. Rodzic zadaje dziecku pytania: Co oprócz potraw może znaleźć na świątecznym stole? Jakie kwiaty kojarzą się dziecku z Wielkanocą? Rodzic pokazuje dziecku zdjęcie, ilustracje hiacyntów, gwiazdy betlejemskiej, tulipanów, chryzantem, maków, narcyzów, forsycji. Dziecko wybiera spośród nich kwiaty kojarzące z Wielkanocą i mówi , z czym mu się kojarzą pozostałe kwiaty.

 

Zabawa ruchowa – Przejście po pokoju na paluszkach i piętach.

 

Propozycja zabaw ruchowych podana 6 kwietnia  - poniedziałek ( link) propozycja dla chętnych dzieci i rodziców.

 

Pamiątka z wielkanocnego śniadania – wykonanie laurek dla członków rodziny ( do wyboru kredki, farby, wycinanie elementów z kolorowego papieru, kolorowych gazet itp.

Miłej zabawy

karta 

 

 

 

 

 

 

08.04.2020 r.

Witam kochane dzieci i rodziców.

 

Temat dnia: Co się kryje w święconce.

Zabawy dowolne wg wyboru dziecka. Zabawy rozwijające umiejętność liczenia, segregowania zbiorów wg podanej cechy. Rozwijanie zainteresowań matematycznych.

 

„ Co włożysz do koszyczka?” – omówienie tradycji obchodzenia Wielkiej Soboty, poszerzenie słownika zapoznanie z symboliką potraw w święconce. Rodzic pyta , jak obchodzi się Wielka Sobotę. Dziecko może narysować pokarmy, które powinny znaleźć się w koszyczku ( chleb, jajko, wędlina, chrzan, ciasto, sól).

 

Rodzic krótko wyjaśnia znaczenie poszczególnych potraw wielkanocnych:

- chleb – symbolizuje ciało Pana Jezusa, a także dobrobyt

- jajko – to symbol życia i zwycięstwa nad śmiercią, podzielenie się jajkiem miało umacniać więzi rodzinne

- wędlina – miała zapewnić zdrowie

- sól – to symbol oczyszczenia, miała chronić przed złem

- chrzan – miał zapewnić siłę fizyczną

- ciasto (babka) – symbolizuje umiejętność i doskonałość

Zabawa ruchowa „ Nasze koszyczki” – dziecko otrzymuje kolorowe jajka styropianowe lub symbole jajek wycięte z kolorowego papieru. Porusza się z pisankami w ręce po dywanie. Na pauzę w muzyce tworzy  koszyczek składający się z pisanek ( liczy pisanki). 

Blok zajęć o emocjach zadowolenie i niezadowolenie. Rodzic rozmawia z dzieckiem, zadaje mu pytania: Co znaczy czuć zadowolenie? W jakich sytuacjach można być zadowolonym? Co znaczy być niezadowolonym? W jakich sytuacjach można się tak czuć? Jakie są te uczucia- przyjemne czy nieprzyjemne? Które z tych uczuć towarzyszy Ci podczas oczekiwania na Wielkanoc? Dlaczego tak się czujesz?

Rysowanie kredkami  koszyczka wielkanocnego .

Miłej zabawy.


07.04.2020 r.

Witam kochane dzieci i rodziców.

Temat dnia: Ale jaja

Zabawy konstrukcyjne klockami – rozróżnianie kolorów klocków, porównywanie wysokości budowli.

Zachęcenie dzieci do korzystania z domowej biblioteczki – swobodne wypowiedzi dzieci podczas oglądania książeczek. Rozwijanie mowy i myślenia.

Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych – przypominanie dzieciom o częstym myciu rąk w ciągu dnia szczególnie po skończonej zabawie, przed posiłkami.

Wielkanocne jajko – rodzic pyta dziecko z jakim produktem spożywczym najsilniej kojarzy mu się Wielkanoc i przypomina , czego symbolem jest jajko.

Jak  barwimy jajka – oto kilka sposobów:

- żółty – suche łupinki cebuli

- czerwony – owoce suchego bzu, suszone jagody

- różowy – sok z buraka

- pomarańczowy – marchew, dynia

- brązowy – łupiny orzecha

- niebieski – owoce tarniny

- fioletowy – płatki ciemnej malwy

- zielony – trawa, pokrzywa

Ugotowane jajka w skórkach buraków lub łupinkach cebuli .Rodzic gotuje jajka i pokazuje efekt dziecku.

Zabawa ruchowa – „ Jajka i kurczęta” – fabularyzowana zabawa ruchowa, poruszanie się po pokoju w rytm dowolnej muzyki. Gdy rodzic wyłącza muzykę, dziecko reaguje na jedno z poleceń. Gdy słyszy: jajko, zwija się w kulkę i turla z boku na bok, na słowa: Kurczak chodzi po pokoju na ugiętych kolanach i macha rękoma jak skrzydłami.

Przysłowia i powiedzenia – rodzic wyjaśnia dziecku powiedzenia i przysłowia związane z jajkami:

- Jajko mądrzejsze od kury.

- Czym skorupka za młodu nasiąknie, tym na starość trąci.

- Kura znosząca złote jajka.

 

Propozycja karty pracy – do wykonania kolorowymi kredkami, farbami lub wydzieranka.

Miłej zabawy.

 

 

 

06.04.2020 r.

Witam kochane dzieci i zapraszam do zabawy. 

Temat dnia : Wielkanoc za pasem.

Zabawa fabularyzowana „ Wielkanoc kojarzy mi się ……” – kończenie zdania.

Zabawa ruchowa pt. „Piłeczki” z elementem podskoku

Słuchanie wiersza pt. „Wielkanoc” Bożeny Formy- rozmowa z dzieckiem na temat wielkanocnych zwyczajów wymienionych w wierszu. 

WIELKANOC

Święta za pasem,

Do pracy się bierzemy,

mazurki i baby

smaczne upieczemy.

Pisanki, kraszanki

razem dziś robimy,

wszystkie kolorowe,

bardzo się cieszymy.

Upiekliśmy z ciasta,

baranki, zajączka,

Z posianej rzeżuchy

będzie piękna łączka.

W glinianym wazonie

bazie i żonkile,

a na nich z papieru

kurczątka przemiłe.

Rodzic przekazuje dziecku ciekawostki na temat Palm Wielkanocnych:

- Niedziela palmowa została ustanowiona na pamiątkę wjazdu Pana Jezusa na osiołku do Jerozolimy. Na powitanie ludzie machali gałązkami z drzewa palmowego.

- Niedziela Palmowa była nazywana „Kwietniową” lub „Wierzbową”, bo w Polsce gałązki palmowe zastępowano gałązkami wierzby, przystrajano je kwiatami, bukszpanem, wstążkami.

- Poświęconą palmą dotykano kiedyś domowników, a w szczególności dzieci, aby były posłuszne i zdrowe.

 

https://www.youtube.com/watch?v=QLulnqyXCjs

03.04.2020 r.

 Serdecznie witam was kochane dzieci i zapraszam do zabawy.

Temat dnia : PO CO HODUJEMY KROWY

 

- „Zgaduj-zgadula” – Rodzic przynosi obrazek krowy włożony do koperty z wyciętymi okienkami. Odsłania kolejne okienka, a dzieci starają się zgadnąć, jakie zwierzę będzie tematem zajęć.

• obrazek krowy włożony do koperty z wyciętymi okienkami

 

https://pixabay.com/pl/photos/krowa-czarny-bia%C5%82y-zwierz%C4%85t-3510423/

Rodzic zadaje pytanie dziecku ,,Co daje nam krowa"- mleko.

Oglądanie Filmu  ,,Bajka o mleku" -  https://www.youtube.com/watch?v=oj1mHoVIjk4

- Posłuchajcie wiersza –,,Przetwory z mleka"- Bożena Forma. Starajcie się zapamiętać jak najwięcej  nazw mlecznych produktów.

,,Przetwory z mleka"- Bożena Forma

Na zakupy wyruszamy,

dużą torbę zabieramy.

Trzeba kupić serek biały

i ser żółty w dziury cały.

Smaczny jogurt waniliowy,

naturalny, truskawkowy.

I koniecznie też maślankę,

ser topiony i śmietankę.

Różne są przetwory z mleka,

zatem niechaj nikt nie zwleka.

Dnia każdego – to zasada

coś z nabiału niechaj zjada.

- Dzieci odpowiadają jakie zwierzęta dają mleko, które wykorzystują ludzie. Jeśli jest taka konieczność, nie tylko krowa, ale także np. owca, koza., jakie produkty są zrobione z mleka. Dzieci podają nazwy produktów, dzielą je na sylaby, podają pierwszą i ostatnią głoskę.

-„Czy mleko jest zdrowe?” – porównywanie kartonów po mleku, pogadanka na temat wartości odżywczych mleka. N. przynosi różne opakowania po mleku. Dzieci zastanawiają się, co oznaczają procenty na opakowaniach. Następnie N. rozmawia z dziećmi na temat rodzajów mleka (tłuste, półtłuste itd.). Na koniec pyta, czy mleko jest zdrowe, czy wszyscy mogą pić mleko i kto w szczególności powinien je pić. • różne opakowania po mleku

- Zabawa „Prosto do celu” – szukanie kartonika z mlekiem umieszczonego w sali wg instrukcji  (np. 4 kroki w prawo, 6 kroków w lewo, 3 kroki na wprost).

- Przyrządzanie masła w słoiku – każde dziecko otrzymuje mały słoik z zakrętką, do którego wlewa tłustą śmietanę. Po intensywnym potrząsaniu słoikiem przez kilka minut powstanie domowe masło. • mały słoik z zakrętką dla każdego dziecka, tłusta śmietana.

-  „Produkty z mleka – polisensoryczne poznanie produktów mlecznych. Dzieci degustują produkty, opowiadają, jaki mają smak, zapach, czy im smakują. Każde dziecko rysuje na kartce obok produktu buźkę: zadowoloną, gdy produkt mu smakuje lub smutną, gdy produkt mu nie smakuje. Na koniec dzieci z zawiązanymi oczami próbują po jednym produkcie mlecznym i odgadują, co to jest. produkty mleczne, np. kefir, jogurt, śmietana, ser żółty, masło twaróg, serek topiony, serek kanapkowy, ser typu feta, mozzarella, ser wędzony, masło, talerzyki, łyżeczki, kartki, ołówki .

-„Krowi berek” – zabawa ruchowa. Jedno dziecko jest mamą krową i goni swoje dzieci cielęta. Gdy kogoś złapie, ta osoba staje w rozkroku. Nie rusza się, dopóki inne dziecko jej nie uwolni , przechodząc pod jej nogami.

- Zabawa matematyczna „Wiejska zagroda” - Rodzic razem z dzieckiem z szalików układa 3 zagrody dla zwierząt  na farmie. Dzieci wskazują i nazywają poszczególne zwierzęta. Dokonują klasyfikacji dzieląc zwierzęta na rodziny. Ustawiają w zagrodach. Przeliczają, których jest więcej. Układają pod każdą zagrodą odpowiedni kartonik z odpowiednią liczbą kropek oraz  z cyfrą.

- ,,Malowanie na mleku” – zabawa badawcza; obserwuje nauczyciela, następnie samodzielnie wykonuje eksperyment z wykorzystaniem mleka, barwników spożywczych i płynu do mycia naczyń; wie, że płyn do mycia naczyń rozpuszcza tłuszcz i dzięki temu na mleku powstają piękne „obrazy”.

https://www.youtube.com/watch?v=Yy-s1Q_3SYo

 - „Jakie to zwierzę? – ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej otrzymuje kopertę z pociętym obrazkiem – układanie obrazka w całość.

 https://www.dzieckiembadz.pl/2018/04/karty-pracy-wiejskie-podworko-do.html

https://www.przedszkola.edu.pl/kolorowanki/zwierzeta_domowe/

– kodowanie – zaprowadź krowę na trawę..

https://ztorbynauczycielki.pl/kodowanie-2/

 

– Praca plastyczna krowa z odbicia dłoni. Dzieci malują dłoń białą farbą i odbijają na kolorowej kartce. 

 https://supersimple.com/article/handprint-cows/

A teraz zapraszam wszystkie dzieci na zajecia taneczne do waszych ulubionych utworów.

https://www.youtube.com/watch?v=gO2gp87cjZA

Wkrótce niedziela palmowa dlatego prosiłabym dzieci wraz z rodzicami o wykonanie Palemki Wielkanocnej.

Życzę miłej  i owocnej zabawy i proszę o uwiecznienie swoich palemek na zdjęciach i przesłanie na e-maila przedszkola p3@krosnoodrzanskie.pl

https://www.youtube.com/watch?v=2PzP26nlibU 

 https://www.youtube.com/watch?v=Qf_Q299H0RY

 

 

02.04.2020 r.

Witam! Was drogie dzieci i rodzice.

Tematem dnia będzie ,,Skąd się bierze wełna".

- Rozwiązanie zagadki słownej: baran. Podział wyrazu baran na sylaby, określenie pierwszej głoski w wyrazie.

Na polanie trawkę je,
Wybrzydzając bee i bee,
Wełnę ma i duże rogi,
Gdy go spotkasz zejdź mu z drogi.

-Słuchanie piosenki ,,Wełniany baranek".- https://www.youtube.com/watch?v=6xpm8tTKdCQ&list=TLPQMDEwNDIwMjALj-mE-Osixw&index=1

"Wełniany baranek"

1.Ten mały nasz baranek
wszyściutko ma wełniane.

Ref.lali, la, lali, la........

2.Wełniane ma trzewiczki,
wełniane rękawiczki.

Ref.lali, la, lali, la........


3.Co tu robisz, baranku?
Chłodno dzisiaj od ranka,
chmurki w niebie jak pianka.

Ref.lali, la, lali, la........

3.Wełniane ma trzewiczki,
wełniane rękawiczki.

Ref.lali, la, lali, la........


4.Ten mały nasz baranek
wszyściutko ma wełniane.

Ref.lali, la, lali, la........
W kołnierzu futra pełnym
ma łepek cały z wełny.

Ref.lali, la, lali, la........


5.Ślicznie ci jest, baranku,
w tym wełnianym ubranku.

Ref.lali, la, lali, la........

Rozmowa na temat treści piosenki.
Kto jest głównym bohaterem piosenki? Jak ubrany był baranek? Jak myślicie czy ubranie baranka jest ciepłe? Jak nazywa się samica barana? Do czego potrzebna jest wełna, którą mamy dzięki owcom?

https://pixabay.com/pl/photos/baranek-gospodarstwa-zwierz%C4%85t-2641216/

„Skąd się bierze wełnę?” – podawanie nazw i porównywanie wełnianych produktów, określanie
i opisywanie wełny po dotyku. Rodzic przynosi  wełniany sweter i włóczkę z wełny. Pyta dziecko,
jak powstały te dwa produkty, skąd się bierze wełnę. Dziecko szuka w domu, także wśród własnych
ubrań, innych produktów z wełny, określają i opisują wełnę po dotyku. Rodzic pokazuje zdjęcia owcy
i barana, pyta, czym się różnią, a jakie są między nimi podobieństwa. Na koniec prezentuje dzieciom
na mapie, gdzie w Polsce hoduje się najwięcej owiec. • sweter, włóczka z wełny, mapa Polski

https://pixabay.com/pl/photos/baran-natura-zwierz%C4%99-%C5%82%C4%85ka-przyroda-4693755/

 https://pixabay.com/pl/photos/owca-baran-zwierze-zoo-zwierz%C4%99ta-4236206/

- Koszyk skarbów – prezentacja motków wełny, ubrań z wełny, drutów do robienia ubrań.
- Oglądanie filmu pt,,Od owcy do swetra". Kraina nitek - TVP VoD - TVP.pl

https://vod.tvp.pl/video/jedyneczka,kraina-nitek,34205


- Owieczki na łące - zabawa ruchowa – ćwiczenie dużych grup mięśniowych. Dzieci leżą na łące (dywanie) i udają śpiące owieczki. Na dźwięk trójkąta zaczynają czworakować. Na dźwięk bębenka i hasło Wilk idzie! owieczki zatrzymują się bez ruchu.

-
„Owieczka na łące” – wycinanka płaska:  naklejanie koła z płatków kosmetycznych (tułów owieczki)● wycinanie owalu, formowanie i naklejanie głowy● doklejanie uszu, grzywy i ogona wyciętych z płatków kosmetycznych oraz 4 nóg z patyczków kosmetycznych● naklejanie oczu i nosa z guzików lub koralików● wycinanie z papieru kolorowego i naklejanie kwiatów, trawy, chmurek● podsumowanie pracy i osiągnięć dzieci● zorganizowanie wystawy prac.

-,,Gdzie ukryły się zwierzątka".

Rodzic kładzie maskotki, figurki zwierząt w różne miejsca. Dziecko szuka i określa ich położenie, np. kotek jest za krzesłem, piesek jest pod książką, krowa na półce itp. Dziecko szuka zwierząt ukrytych w pokoju i określa położenie zwierzątek (na, pod, za, obok, itp.).

Zabawa manipulacyjna- ,,Przeplatanki" z urzyciem włóczki lub nanoliny. Opis zabawy na linku poniżej:

 

 https://www.youtube.com/watch?v=-sMAx3qitdQ

 

01.04.2020 r.

Drodzy Rodzice i Kochane dzieci !

Witam serdecznie i zapraszam do wspólnych zabaw. Temat zajęć ,,Skąd się biorą jajka?"

- „Ptaki i ich jaja” – Rodzic zadaje dzieciom pytania: Jakie zwierzęta znoszą jajka? Czy są to tylko
ptaki? Rodzic pokazuje dzieciom zdjęcia jaj różnych ptaków (jaja kurze, przepiórcze, strusie) i wprowa-
dza wyrazy do czytania globalnego: PRZEPIÓRKA, STRUŚ, KURA. Dzieci dopasowują zdjęcia jaj do
ptaków. Na koniec porównują wielkość i kolory jaj. Rodzic pyta dziecko, czym różni się kura od koguta. Następnie pokazuje zdjęcia kury i koguta, dzieci szukają między nimi różnic i podobieństw. Na koniec R.
przekazuje kilka ciekawostek o kurze: jest ptakiem, który kiepsko lata, zniesienie jajka zajmuje jej mniej więcej dobę. •  Popniżej znajdują się linki ze zdjęciami jaj różnych ptaków (jaja kurze, przepiórcze, strusie), oraz zdjęcia kury i koguta
. Proszę o kliknięcie na linki;

https://pixabay.com/pl/photos/przepi%C3%B3rka-ptak-natura-przyrody-504658/

https://pixabay.com/pl/photos/kurczak-kura-ptak-drobiu-rolnictwo-3535547/

https://pixabay.com/pl/photos/stru%C5%9B-kobiet-ptak-przyrody-du%C5%BCy-597480/


https://pixabay.com/pl/photos/jajko-white-%C5%BCywno%C5%9Bci-bia%C5%82ka-1618854/

https://pixabay.com/pl/photos/przepi%C3%B3rka-jajko-gniazdo-jaj-4953831/

https://pixabay.com/pl/photos/strusie-jaja-pow%C5%82oki-jajko-stru%C5%9B-284699/

- Omawianie wyniku eksperymentu z poprzedniego dnia. Dziecko odpowiada na pytania: Jak wygląda jajko po umieszczeniu w occie? Dlaczego jajko zrobiło się gumowate? (ocet wchłonął cały wapń zawarty w skorupce). Rodzic podświetla jajko, dzieci mogą dostrzec białko i żółtko. Na koniec rodzic zrzuca jajko z dużej wysokości, dzieci sprawdzają ponownie, czy zmienił się jego skład.

Artykuły

31 marca 2020

Zabawa logopedyczna

Zabawa logopeyczna- rozwijająca aparat mowy.

 

„Dzień dobry zwierzątka”

 

Mama lub tata  zaprasza dziecko do zabawy. Prosi, żeby dziecko podczas słuchania opowiadania naśladowało ruchami narządów mowy i dźwiękami zachowania zwierząt.

 

Czytaj więcej o: Zabawa logopedyczna