PRZEDSZKOLE NR 3 im. Jana Brzechwy

Grupa I ,,Biedroneczki" (3-latki)

Tematyka tygodnia: „Święto Mamy i Taty”

 

 29.05.2020 (piątek)

„Zawody” – zabawa dydaktyczna. Wskazywanie czym zajmują się rodzice w swojej pracy, rozpoznawanie i podawanie nazw wybranych zawodów.

Rodzic naśladuje ruchem czynności i pyta: Kim jestem?:

- Badanie dziecka – lekarzem

- Strzyżenie – fryzjerem

-Gotowanie – kucharzem

Układamy na stoliku lub dywanie sylwety wybranych zawodów i ich atrybuty.

Lekarz Kariera Na Oddziale Dziecka, Niebo, Wielkie Drzewo, Chmura ...

Narzędzia lekarskie dzieci walizka lekarza doktora - Galeria zdjęć ...

Fryzjer dla dzieci ciocia ciach ciach - 7 - Fryzjer dla dzieci ...

Mały fryzjer Zestaw fryzjerski dla Dzieci Suszarka Prostownica ...

WTOREK 31.12 – Bar Filipcio Słupsk

Obraz atrybuty Kucharza Nowe 1 ✅ Oferta: dekoracje scienne, foto ...

 

Prosimy dzieci, aby podały nazwy przedmiotów, których używają poszczególne osoby w swojej pracy i położenie ich obok nich.

 

Zabawy rozwijające sprawność fizyczną.

Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych.

Kolorowanki - DBAM O HIGIENĘ - SuperKid

Zestaw ćwiczeń ruchowych:

- „Rodziny zwierząt” – Rozkładamy w pokoju cztery zwierzątka ( kot, pies, kura, kaczka). Dziecko chodzi po pokoju naśladuje głos zwierzątka, gdy znajdzie obrazek.

-Taniec dla rodziców” – do wybranek muzyki dzieci tańczą dla swoich rodziców na gazecie, tak aby nie wyjść stopami poza granice gazety.

-„Jesteśmy rodzicami” – dziewczynki to mamusie, chłopcy tatusiowie – wykonujemy rzuty do kosza piłką i głośno liczymy.

-„Rodzinnie” – dziecko stoi przed rodzicami i po kolei rzuca piłkę do mamy i taty, potem następuje zmiana ról.

 

Animacje ruchowe wykonane przez rodziców dla dzieci.

Dzieci siedzą wygodnie, jedno z rodziców czyta tekst, a drugie ilustruje tekst ruchem.

 

   Kiedy dzieci poszły już do domu, w przedszkolu zrobiła się cisza, nawet mucha, która przebudziła się z zimowego snu, schowała się gdzieś za firanką i ucięła sobie drzemkę. Powoli zapadał zmrok, ostatnie prawie czerwone promienie słońca oświetlały regał z zabawkami.

Nagle zza rogu wymaszerowały klocki. Klocki się przywitały i rozpoczęły zabawę. Na początku zbudowały mur, potem płotek. Bardzo im się ta zabawa podobała.

Po cichutku podeszła do nich lala, ładnie dygnęła, bo to była grzeczna lala. Poprosiła klocki, aby zbudowały dla niej wieżę, taką ogromną, aż do nieba. Klocki zaraz zabrały się za pracę, łączyły, ustawiały i stanęła piękna wieża. Lalka zaklaskała z uciechy.

Nagle wszystkie zabawki usłyszały hałas, jakby jakaś wielka maszyna była blisko. To wyścigówka! Jechała bardzo szybko, wyścigówki inaczej nie potrafią. Jej motor warczał bardzo głośno, a ona jechała prosto i zakręcała. Buuuum – wjechała w wieżę. Lalka i klocki bardzo się zasmuciły. Ojej – złapała się za głowę wyścigówka – Przepraszam, jestem taka szybka, zaraz wam pomogę naprawić wieżę. I wszystkie zabawki zbudowały na nowo budowlę. Bawiły się doskonale, gdy w drzwiach rozległ się odgłos klucza. To przyszła pani Gosia, pomachała głową, złapała się pod boczki, westchnęła i posprzątała zabawki. Pomyślała muszę porozmawiać z dziećmi, aby odkładały zabawki po zabawie.

 

„Porządki” – ćwiczenie wielu grup mięśniowych. Będziemy robić porządki: wycieramy kurze – dzieci wspinają się na palce, wyciągają całe ciało, próbując wytrzeć półkę. Zbieramy paprochy w przysiadzie, chwytem pęsetowym.

 

POWODZENIA :-)

 

 

 

27.05.2020 (czwartek)

„Nasz dom” – budowanie z różnych klocków domu rodzinnego.

 

Układanie i naklejanie postaci z figur geometrycznych według wzoru.

Wycinanki do drukowania - UKŁADANKI Z FIGUR - SuperKid

Zabawy rozwijające sprawność fizyczną.

Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych.

Higiena - Piosenki dla dzieci bajubaju.tv - YouTube

„Co to za przedmioty” – zachęcanie do pomagania rodzicom w codziennych obowiązkach, rozwiązywanie zagadek literackich.

 

Ta czupryna na długim patyku

zmywa brud z podłogi szybko i bez krzyku                         (MOP)

 

Kawałek tkaniny skromnie na ciebie zerka.

Zetrze kurz szybciutko, bo to mała…                                   (ŚCIERKA)

 

Co to za maszyna z nosem długim jak u słonia?

Zbierze paprochy, brud z dywanu pokona.                        (ODKURZACZ)

 

Leży obok drzwi, bez słowa, cichutko.

Gdy wytrzesz w nią buty, będzie czyściutko.                     (WYCIERACZKA)

 

Te dwie siostry pracują zawsze w zgodzie.

Jedna zmiecie piach, wyrzuci go druga.                             (ZMIOTKA I SZUFELKA)

Najlepsze obrazy na tablicy #MOP (23) w 2020 | Sprzątanie, Dla ...

Zabawka MalPlay Odkurzacz dla dzieci z kulkami - Ceny i opinie ...

Wycieraczka Paws | WestwingNow

Zestaw miotełka zmiotka i szufelka (1szt) 7509212673 - Allegro.pl

Dzieci odgadują zagadki, wskazują ich desygnaty na obrazkach, wyklaskują nazwy poszczególnych przedmiotów razem z rodzicami. Wspólnie określają je pojęciem nadrzędnym: przedmioty do sprzątania ( utrzymania czystości).

 

„Co robię?” – Zabawa z elementem pantomimy. Rodzic lub dziecko naśladuje czynności porządkowe, Dziecko lub rodzic na zmianę określają naśladowane czynności np.: zamiatasz, odkurzasz, wycierasz buty, itp.

 

„Porządki w pokoju” – zachęcamy do dbania o porządek w pokoju dziecka. Dziecko układa książki, zabawki na półce, ubierają lalki, zamiatają podłogę itp.

 

„Pomagam rodzicom” – zachęcanie do pomagania  rodzicom w codziennych obowiązkach. Dzieci wskazują przedmioty służące do sprzątania , kolorują obrazek

Scholaris - Wyniki wyszukiwania

„Po ścieżce” – zabawa ruchowa z elementem podskoku.

Układamy szarfy ( chustki) oddalone od siebie o 30 cm. zadanie dzieci jest przejść bez kroku dostawnego ponad szarfami, przeskoczyć obunóż przez szarfy.

 

 27.05.2020 (środa)

Budowanie z klocków na dowolny temat.

Utrwalanie tekstu „Kredki siostrzyczki”.

Zabawy rozwijające sprawność fizyczną.

Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych.

Wektory stockowe: higiena osobista, higiena, higiena ciała ...

„Krasnal z ciocią” – podawanie nazw członków rodziny.

Siadłam sobie

 pod paprocią.

Obok usiadł

krasnal z ciocią.

Krasnal strasznie się

rozpychał,

kichał

i ze złością wzdychał:

- W takim tłoku

żyć nie sposób!

To nie miejsce

Dla trzech osób!

Powiedziałam:

- No to wstań!

Będzie miejsce

dla dwóch pań.

 

Pytania:

  • Kto wystąpił w wierszyku?
  • Dlaczego krasnal się złościł?
  • Co poradziła mu dziewczynka?
  • Jaką wy macie radę dla krasnala?
  • Z kim przyszedł krasnal?
  • Kim jest ciocia?
  • Jak na imię mają wasze ciocie?
  • Jak nazywamy inne bliskie osoby?
  • Jak nazywamy siostrę mamy, a jak jej mamę?
  • Jak mówimy na tatusiów taty i mamy, kim dla nich jesteśmy?

Dzieci opowiadają na temat swoich doświadczeń, w tym czasie rodzice pokazują ilustrację dużej rodziny.

 Dzieciaki, rodzina, dzieci, dorosły, albo, szczęśliwy. Obraz ...

Kto jest z nami w rodzinie?” – Rozkładamy trzy obręcze, obok nich figury geometryczne: koła, kwadraty, trójkąty w podstawowych kolorach.

Tarcze figury geometryczne kolorowe - Tarcze sylwetki + IPSC ...

Opowiadamy dzieciom, że obręcze to domy trzech rodzin; Kwadratowskich, Kołowskich, i trójkątowiczów ( jeśli nazwy rodzin są dla dzieci niezrozumiałe, mówimy o rodzinie kwadratów, ,kół i trójkątów).Dzieci segregują figury zwracamy uwagę na podobieństwo kształtów. Następnie prosimy dzieci , aby ułożyły inne rodziny; Niebieskich, Żółtych i Czerwonych.

Pytamy:

- Co to znaczy, że jesteśmy do kogoś podobni?

-Do kogo najbardziej możemy być podobni?

 

„Niespodzianka” – Dzieci wybierają z farb dwa kontrastowe kolory i malują płytki wcześniej przygotowane z gliny, jednym kolorem malują powierzchnię odciśniętej dłoni, drugim kolorem obszar wokół niej. odkładają do wyschnięcia. Płytki są przeznaczone na prezent dla rodziców.

„Piłka” -  zabawa ruchowa z elementem chwytu i ćwiczeniem mięśni brzucha.

Dziecko z piłką siada w  siadzie prostym, wkłada piłkę między stopy. Przechodzi do leżenia na plecach, wyciąga ręce za głowę, podnosi nogi i przekłada piłkę ponad głową do rąk. zabawę powtarzamy kilka razy.

 

„Narysuj mamę, narysuj tatę” – zachęcamy do rysowania  rodziców – rozwijanie zdolności manualnych. podczas rysowania rozmawiamy z dziećmi i możemy umieścić obok postaci notkę np.>: co lubią rodzice, jakie mają imiona, ulubione dania, wspólne zabawy.

 

 

26.05.2020 r. ( Wtorek)

 

RODZICE!

WE WTOREK (26.05), ŚRODĘ (27.05) I CZWARTEK ( 28.05) PROSIMY O ODBIERANIE RZECZY DZIECI, KTÓRE JUŻ DO KOŃCA ROKU SZKOLNEGO NIE BĘDĄ UCZĘSZCZAŁY DO PRZEDSZKOLA.

DZIĘKUJEMY.

 

 

„Wiosenne kwiaty” – usprawnianie percepcji wzrokowej, ćwiczenie małej motoryki poprzez manipulacje.

Układamy przed dziećmi wiosenne kwiaty: tulipan, narcyz.

Kolorowa naklejka dekoracyjna - Tulipan 10 :: Naklejkolandia

Obraz premium Wektorowy Żółty narcyza kwiecisty botaniczny kwiat ...

Każdy kwiat podzielony jest na trzy części. Dzieci składają ilustracje, podaja nazwy kwiatów. Utrwalają wcześniej zdobytą wiedzę na temat ich wyglądu.

Następnie zapraszamy dzieci do tworzenia własnych kwiatów. Wręczamy dziecku wycięte koło            ( najlepiej z kartonu), oraz kolorowe klamerki (liczbę klamerek i kolor dziecko wybiera samo). Dzieci prezentują swoje kwiaty i kto potrafi wymyśla nazwę.

Kolorowe klamerki dekoracyjne 30mm/24szt. CreativeHobby - sklep ...

 Można powtórzyć inscenizację „Kredki siostrzyczki”

 

Zabawy rozwijające sprawność fizyczną.

Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych.

Produkty dla dzieci - pasty, szczoteczki, płyny, gryzaki | Shop Dent

„Moi rodzice” – rozwijanie mowy poprzez swobodne wypowiadanie się na temat swoich rodziców.

Zabawa naśladowcza. Poruszamy się w rytm muzyki. W czasie pauzy dzieci dzielą się swoimi obserwacjami, np.; tata naprawia szafę, mama pracuje przy komputerze, mama prasuje, tata wyrzuca śmieci, mama odpoczywa – wszystkie czynności dzieci naśladują ruchem.

 

„Tralala dla mamy i taty” – Nauka piosenki.

I    Moja mama jest kochana,

moja mama wszystko wie.

Kiedy do mnie się uśmiecha,

tak zaśpiewam jej.

 

refren:  Tralala, trampampam,

najpiękniejszą mamę mam.

Tralala, trampampam,

zaraz mamie buzi dam.

 

 

II    W domu, w sklepie, na spacerze

z moim tatą nie jest źle.

Gdy prowadzi mnie za rękę,

to uśmiecham się.

 

Refren:…..

 

„Niespodzianka” – nabywanie umiejętności pracy z gliną. Usprawnianie czynności manualnych.

Dzieci ugniatają kawałki gliny, ogrzewają w dłoniach. Z miękkiej gliny robią placuszki o grubości 0,7 milimetra. Po środku placuszka przykłada swoją dłoń z rozszerzonymi palcami, drugą dłonią przygniata po kolei każdy palec, a także środkową część dłoni, a wokół niej odciskają fragmenty gałązek. Tak przygotowane płytki odkładają do wyschnięcia.

 

„” Piłką do koszyka” – zabawa ruchowa z elementem rzutu i celowania.

Dzieci maszerują, kładąc woreczek na głowie, na znak stają przy koszyku i recytują:

Rzuć woreczkiem z daleka

Kosz na woreczek już czeka.

Celują woreczkiem do koszyka.

 

„Jajo” – usprawnianie narządów mowy, ćwiczenia pionizujące język.

 

Rodzic recytuje wiersz:

 

Lala Jula Jajo lula.

Lula jajo lala Jula.

Delikatnie jajem buja,

bo w tym jaju sobie lula

Smok Alojzy, kawał zbója.

Jak się zbudzi, zacznie hulać.

 

Dziecko trzyma woreczek – to jego jajo. Kołysze woreczkiem na boki Lu-li, Lu-li śpiewa piosenkę – kołysankę la-la-la-la, nasłuchuje, czy smok Alojzy śpi. Podrzuca woreczek i łapie oburącz. Kładzie woreczek przed sobą, wałkuje je dłońmi i nuci Lu-li, Lu-li, Lu-li, trzyma woreczek przed sobą, przesuwają, pocierają obie dłonie o woreczek – śpiewa piosenkę – kołysankę la-la- la-la.

:-)

 

 

 

25.05.2020r. ( poniedziałek)

„Przeciwieństwa” – swobodne posługiwanie się pojęciami jakościowymi w rozmowie – dostrzeganie przeciwieństw.

Przy dowolnie wybranej muzyce dzieci poruszają się szybko, wolno, do przodu, do tyłu, głośno, cicho. Przy każdej aktywności rodzic zaznacza przeciwny ruch, np.: Teraz będziemy poruszać się do przodu, a teraz przeciwnie do tyłu itp.

Następnie prosimy dzieci aby w rozłożonych parach obrazków odnalazły takie same obrazki: Jabłka, lale, samochody, pieski, bociany. ( można wykorzystać obrazki z gry dostępnej w domu).

Zadajemy pytanie: Co to jest przeciwieństwo?

Dzieci odpowiadają i rozmawiają na temat swoich doświadczeń. Systematyzują, porządkują informacje.

Następnie rozkładamy pary obrazków zawierające przeciwieństwa np.: gruby – chudy, niski – wysoki, mokry – suchy, smutny – wesoły, porządek – bałagan. Dzieci wybierają po kolei pary obrazków i podaja nazwy.

Dzieckiem bądź: Przeciwieństwa - karty DO DRUKU

Dzieckiem bądź: Przeciwieństwa - karty DO DRUKU

Zabawy rozwijające sprawność fizyczną – (z poniedziałku 18.05.)

Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkami.

czynności poranne myjemy buzieobrazki dla dzieci | Dbamy o zdrowie ...

„Moi rodzice” – dostrzeganie roli taty i mamy w życiu dziecka, doskonalenie umiejętności poprawnego wypowiadania się pod względem gramatycznym.

Rozkładamy kartkę papieru, na którym naklejone są postaci: Mamai tata. Mówimy do dzieci: To mama i tata, prezentujemy wyrazy do czytania globalnego : mama, tata. Dziecko z pomocą rodziców nakleja wyrazy pod postaciami. Następnie dzieci wypowiadają się na temat roli rodziców.

 Mama I Tata - Stockowe grafiki wektorowe i więcej obrazów Dorosły ...

„Spacer z mamą” – zabawa ruchowa. w parach spacerujemy po pokoju. Jedna osoba jest dzieckiem więc kuca, po kilku krokach zamiana ról.

„Kredki siostrzyczki” – zachęcanie do zabaw parateatralnych, rozwijanie kreatywności ruchowej.

(kredki kolorowe)

Dorota Gellner „Kredki siostrzyczki”

My jesteśmy kredki siostrzyczki.

Kolorowe mamy spódniczki,

kolorowe chustki w kieszeniach…

Kolorowe sny i marzenia.

Gdy nas ktoś do ręki bierze,

to biegamy po papierze!                (dzieci biegają w różnych kierunkach)

Rysujemy, co się da:

kurki chmurki, kota, psa…              ( przykuca, podnosi się, przykuca, podnosi się)

Gdy jesteśmy w złym humorze,

to się wszystko zdarzyć może!

Czarne słońce…

Śnieg zielony…

I dom krzywy z każdej strony!

Co to znowu za humory – pomyliłyście kolory!

Ajajaj! Ajajaj!                                         ( dzieci chwytają się za głowy)

Co za krzyki, co za płacze.

Ja wam wszystko wytłumaczę.          

Żółta rysować ma słońce!                    ( dziecko wybiera żółtą kredkę i rysuje w powietrzu)

Zielona liść na gałązce!                         ( zieloną kredką rysuje w powietrzu)

Czarna – czarne gawrony!                   ( Czarną kredką)

Czerwona  - maki przed domem!        ( czerwoną kredką)

 No i proszę! Jest obrazek!

Więc zatańczmy wszyscy razem.         ( taniec do dowolnej muzyki)

 

„Połącz w pary”

POŁĄCZ W PARY – karty pracy zestaw 1 – Przedszkolankowo

„Kwiat z dłoni”- przeliczanie w zakresie 1- 5, rozwijanie ekspresji poprzez nadawanie nowego znaczenia przedmiotom.

Na stoliku przygotowane: wycięte dłonie z papieru, papierowe kwiaty, listki, kokardy, kleje.

Dzieci przeliczają swoje  palce u jednej i u drugiej dłoni, przeliczają palce papierowych dłoni. Naklejają dłonie na karton, na każdym palcu naklejają kwiat. Pytamy z ilu kwiatów masz bukiet? Dzieci ozdabiają kwiaty : listkami i kokardkami.

 

Laurka dla Mamy i Taty:

 Kolorowanki na specjalne okazje kartki do kolorowania laurki

Super Tata kolorowanka. Darmowe kolorowanki i malowanki dla dzieci ...

 

:-)

 

 

 

Ważna informacja dla rodziców !!!

Funkcjonowanie przedszkola

zostanie wznowione 25 maja 2020 r.

W związku z koniecznością ograniczenia ilości dzieci w poszczególnych grupach

proszę o potwierdzenie woli uczęszczania dziecka do przedszkola  do środy do godz.15.00

na maila przedszkolap3@krosnoodrzanskie.pl

Proszę o wstępne zadeklarowanie godzin pobytu dziecka w placówce.


 
Dyrektor
 
Danuta Gąsior
 

22.05.2020 r. piątek

„Wesołe obrazy” – kształtowanie umiejętności nazywania własnych wytworów artystycznych, rozwijanie kompetencji językowej.

Dzieci słuchają utworu do którego wczoraj malowały i oglądają swoje prace. Próbują nadać tytuł swojej pracy.

 

Zabawy kształtujące sprawność fizyczną.

Gimnastyka dla dzieci i młodzieży. Świnoujście.

 

Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych.

Higiena stock Grafika - Pobierz royalty-free obrazy, wektory ...

 

Zestaw ćwiczeń ruchowych:

  • „ Moje odczucia” – uczestnicy mają szarfy lub kartki w trzech kolorach: kolor zielony- smutek, kolor czerwony – złość, kolor żółty – radość. Gdy słychać muzykę swobodnie biegają , gdy muzyka milknie – zadaniem jest połączyć się kolorami szarf.
  • „Woreczki uczuć” – dzieci otrzymują woreczki gimnastyczne, stoją na wyznaczonej linii, kładą woreczki na głowie i wyobrażają sobie coś smutnego, idą z woreczkami. Następnie układają woreczki między kolanami i wyobrażają sobie coś bardzo przyjemnego, radosnego i w taki sposób skaczą, by woreczki nie wypadły. Następnie idą tyłem w podporze  z woreczkiem na brzuchu i wyobrażają sobie coś strasznego.
  • „kraina radości” – do słuchanej muzyki dzieci wykonują masażyk na plecach mamy lub taty, rysując spirale, figury geometryczne i inne dowolne kształty jednym palcem, kilkoma, całą dłonią.
  • „Koszyki emocji” – układamy koszyki z kolorowymi piłkami na obwodzie koła. Dziecko bierze piłkę z pierwszego koszyka i  toczy ją do drugiego koszyka dowolną ręką, zmienia piłki, itd.

 

Tańce – zapoznanie dzieci z tańcami standardowymi, ludowymi, narodowymi i rozrywkowymi. Prezentujemy dzieciom taniec:

- walc wiedeński

WALC WIEDEŃSKI - KURS TAŃCA - bartek0419 - Chomikuj.pl

Rocznik wina, para, tancerze, kostiumy, szykowny, rock-n-roll ...

Włącz Polskę- Polska-szkola.pl

Zatańczyli poloneza w centrum Warszawy - Radio Szczecin

„Wyczaruj obrazek” – rozwijanie wyobraźni, doskonalenie motoryki małej. Dzieci wybierają kartki z grafiką : koło, trójkąt.

Pliki do pobrania - Moje Dzieci Kreatywnie

 

Kształty i figury - szablony i karty pracy dla dzieci - Dzieciaki ...

 

Wspólnie zastanawiają się jaki obrazek może powstać z wybranej grafiki. Zachęcamy i motywujemy podczas wykonywania pracy według swoich wyobrażeń.

 

Powodzenia! :-)

 

 

21.05.2020 r. czwartek

 

„Nasze zabawy” – czerpanie radości ze wspólnych zabaw tanecznych, rozróżnianie nastrojów muzycznych. Dobieramy się parami:

 

Nie chcę cię, nie chce cię, nie chcę ci znać.

choć do mnie, choć do mnie rękę mi daj.

Prawą mi daj, lewą mi daj i już się na mnie nie gniewaj  x2

 

Gdy dzieci w zabawie  „pogodzą się”, zaczynają się dalsze tańce.

 

dwom tańczyć się zachciało, zachciało, zachciało,

lecz im się nie udało fari, fari,fara.

Kłócili się ze sobą, ze sobą, ze sobą.

Ja nie chcę tańczyć z tobą Fari, fari, fara.

Poszukam więc innego, innego, innego

do tańca zgrabniejszego.

 

Następnie pytamy dzieci, która zabawa im się podobała bardziej, która ma lepszy nastrój, jaka lepiej nadaje się do tańca.

 Dzieci kolorują instrumenty muzyczne – doskonalą małą motorykę poprzez kolorowanie ograniczonej powierzchni.
Kolorowanki INSTRUMENTY MUZYCZNE, perkusja, gitara, trąbka malowanki
Kolorowanka Dla Dzieci Instrumenty Muzyczne Marakasy - Stockowe ...
 
Zabawy rozwijające sprawność fizyczną ( z poniedziałku)
Kolorowanka Ćwiczenie gimnastyczne | Kolorowanki dla dzieci do druku
 
Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych.
Higiena stock Grafika - Pobierz royalty-free obrazy, wektory ...
 

„ Co to za piosenka?” -  Usprawnianie słuchu, śpiew indywidualny.

Dzieci słuchają znanych piosenek, ich zadaniem będzie odgadnięcie piosenki. Kto odgadnie zagadkę ma prawo zaśpiewać piosenkę. w tym celu otrzymuje kolorowy kapelusz oraz mikrofon, wchodzi na przygotowane podwyższenie. Rodzice mogą pomagać w refrenie.